دیزنی پلاس در سه ماهه گذشته 12 میلیون مشترک اضافه کرد اما همچنان انتظارات درآمدی را از دست داد


به طور خلاصه: دیزنی به اضافه کردن مشترکین به سه سرویس خود در سه ماهه گذشته ادامه داد و دیزنی پلاس به لطف 12 میلیون مشترک جدید که جذب کرد، انتظارات را شکست داد. علیرغم ارقام چشمگیر، این شرکت تقریباً یک میلیارد دلار انتظارات درآمدی خود را از دست داد، اما ورود قریب الوقوع فروشگاه کالای انحصاری و طبقه ای با پشتیبانی از تبلیغات می تواند به افزایش درآمدهای آینده آن کمک کند.

برای سه ماهه پایانی سال مالی 2022، دیزنی پلاس 12 میلیون مشترک جدید اضافه کرد و تعداد کل مشترکان خود را به 164.2 میلیون افزایش داد. با توجه به اینکه انتظار می رفت تنها 9.5 میلیون مشترک جدید اضافه کند، این شرکت احتمالاً از اندازه این افزایش راضی خواهد بود.

Disney+ هنوز راه زیادی تا رسیدن به Netflix و 223.09 میلیون مشترک آن در پیش دارد، اما این شرکت با احتساب هر سه سرویس استریم دیزنی، تعداد کل اشتراک‌های بیشتری نسبت به رقیب خود دارد. تعداد مشترکان ESPN از 22.8 میلیون به 24.3 میلیون افزایش یافت، در حالی که Hulu یک میلیون نفر به 47.2 میلیون افزایش یافت. این رقم کل را به 235.7 میلیون نفر می رساند که از 221 میلیون در سه ماهه سوم افزایش یافته است. همچنین از رقم مورد انتظار شرکت 233.8 میلیونی شکست خورد.

این دومین سه ماهه متوالی است که دیزنی اعداد کلی بالاتری نسبت به نتفلیکس ثبت می‌کند، اگرچه نتفلیکس استدلال کرده است که دیزنی اشتراک‌ها را با مشترکان ترکیب می‌کند – همانطور که در صورت داشتن اشتراک در Disney+، Hulu، و یک نفر می‌تواند به عنوان سه مشترک حساب شود. ESPN.

یکی از انتظاراتی که دیزنی از دست داد درآمد بود. 20.15 میلیارد دلاری که در دوره منتهی به اول اکتبر به ارمغان آورد، 9 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشت، اما وال استریت به دنبال افزایش 15 درصدی درآمد سالانه به 21.3 میلیارد دلار بود.

در 8 دسامبر، Disney+ سطح تبلیغاتی خود را راه اندازی می کند که قیمت اشتراک را از 10.99 دلار در ماه به 7.99 دلار کاهش می دهد. همچنین بسته‌هایی را ارائه می‌کند که Disney+، ESPN و Hulu را با تبلیغات ترکیب می‌کند. رده تبلیغاتی نتفلیکس هفته گذشته شروع شد و 7 دلار در ماه هزینه دارد.

TechCrunch می نویسد، Disney+ همچنین در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به مشترکین اجازه می دهد تا محصولات جنگ ستارگان، مارول، استودیو انیمیشن دیزنی و پیکسار را مستقیماً از صفحات جزئیات فیلم ها، سریال ها و فیلم های کوتاه خریداری کنند.

Disney+ همچنان به جذب مشترکین با محتوای اصلی مانند Andor، She-Hulk و موارد دیگر ادامه می دهد. سال آینده شاهد نمایش‌های جدید جنگ ستارگان و مارول خواهیم بود و این سرویس به خانه بین‌المللی قسمت‌های جدید Doctor Who تبدیل خواهد شد.



منبع