این حرکت نشان دهنده اخبار بد بیشتری برای متاورس و کسانی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اند. آزمایشگاههای واقعیت متا، بخش مسئول فشار متاورس آن، بیش از 24 میلیارد دلار از سال 2021 ضرر کرده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل، مطمئناً این روزها زیاد در مورد این فناوری صحبت نمیکند و ماه گذشته برنامههای شرکت را برای پیادهسازی هوش مصنوعی مولد در خدمات خود اعلام کرد. ، ظاهراً این منطقه را بر پروژه متاورس خود اولویت دارد.
اوایل این ماه خبرهای بدتری برای زاکربرگ وجود داشت که دو سناتور دموکرات نامه ای به رئیس متا نوشتند و از او خواستند که طرح کاهش محدودیت سنی Horizon World را به 13 سال با توجه به سابقه شرکت در عدم حمایت از کودکان و نوجوانان متوقف کند.
چه اتفاقی افتاده؟ در اخباری که احتمالاً مارک زاکربرگ را عرق می کند، دیزنی به تازگی تمام تیم متاورس خود را به عنوان بخشی از برنامه های کاهش هزینه که منجر به از دست دادن 7000 نفر در دو ماه آینده خواهد شد، اخراج کرده است. این ضربه دیگری به مفهوم متاورس است، که بسیاری از شرکتهای فناوری اکنون با عجله برای پذیرش هوش مصنوعی مولد آن را نادیده میگیرند.
مانند بسیاری از شرکتها، برنامههای متاورز دیزنی یک مسیر تعریفشده نبود. قبلاً اشاره شده بود که این فناوری می تواند در ورزش های فانتزی، جاذبه های پارک موضوعی و سایر تجربیات مصرف کننده کاربرد داشته باشد. همچنین محتوای واقعیت افزوده، از جمله یادآوری، یک فیلم کوتاه هشت دقیقهای AR با بازی بری لارسون تولید کرده است.
مدیر سابق محصولات مصرفی دیزنی، مایک وایت، ریاست این بخش را برعهده داشت که همه 50 عضوش را اخراج کردند. وایت با ظرفیتی نامعلوم در شرکت باقی می ماند.
به گزارش وال استریت ژورنال، به نقل از افراد آشنا با این وضعیت، طرح بازسازی و کاهش هزینههای گستردهتر دیزنی شامل انحلال نسل بعدی واحد داستان سرایی و تجربیات مصرفکننده بود که بر روی جاهطلبیهای فراسویه شرکت تمرکز داشت.
چاپک معتقد است، یا شاید، به پتانسیل متاوره اعتقاد زیادی داشت و آن را به عنوان “مرز داستان سرایی بزرگ بعدی” توصیف می کند. او همچنین در یک استارتآپ متاورس به نام Genies سرمایهگذاری کرد و به هیئت مدیره آن پیوست که ابزارهایی را میفروشد که به کاربران اجازه میدهد آواتارهایی برای استفاده در دنیای مجازی بسازند.
WSJ می نویسد که باب چاپک، مدیر اجرایی سابق دیزنی، وایت را در فوریه 2022 با هدف ایجاد “پارادایمی کاملاً جدید برای نحوه تجربه و تعامل مخاطبان با داستان های ما” استخدام کرد.