ما هرگز یک نمایش موفق را لغو نکردهایم. بسیاری از این برنامهها با نیت خوب بودند، اما با یک بودجه بسیار زیاد با مخاطبان بسیار کوچک صحبت کنید. نکته کلیدی آن این است که شما باید بتوانید با یک تماشاگر کوچک با تماشاگران کوچک صحبت کنید. بودجه و مخاطبان زیاد با بودجه زیاد. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، می توانید آن را برای همیشه انجام دهید.”
WTF؟! آیا از سرمایهگذاری در یک نمایش نتفلیکس که نقدهای تحسینآمیز دریافت میکند و به نظر فوقالعاده محبوب میرسد خسته شدهاید، فقط برای اینکه سرویس پخش آن را لغو کند؟ تد ساراندوس، یکی از مدیران عامل نتفلیکس، به این پدیده آزاردهنده رایج پاسخ داد و تاکید کرد که این شرکت “هرگز یک نمایش موفق را لغو نکرده است.”
بعید است که نتفلیکس نگران این همه خشم ناشی از کنسلی هایش باشد. این شرکت در اوایل سال گذشته با اضافه کردن 7.66 میلیون مشترک پولی در طول فصل تعطیلات، از شوک از دست دادن مشترکین برای اولین بار در یک دهه گذشته نجات یافت. همچنین سطح جدید پشتیبانی از تبلیغات را معرفی کرده است و به زودی از مشترکینی که رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک می گذارند، هزینه دریافت می کند.
این نکته دردناکی است که بلومبرگ در مصاحبه با سارانوس و مدیرعامل جدید، گرگ پیترز، مطرح کرد. این نشریه خاطرنشان می کند که رسانه های اجتماعی دائماً مملو از افرادی است که از لغو برنامه های محبوب توسط نتفلیکس خشمگین هستند. پاسخ ساراندوس آن چیزی نبود که انتظار داشتید:
فهرست برنامههای محبوب لغو شده توسط نتفلیکس، طولانی و افسردهکننده است: رژیم غذایی Santa Clarita، Altered Carbon، Sense8، Chilling Adventures of Sabrina، GLOW، Warrior Nun، Archive 81، و بسیاری دیگر. اخیراً 1899 به آنها ملحق شدند که نقدهای بسیار خوبی از منتقدان و بینندگان دریافت کرده بود، و Insider Job، انیمیشن سرگرمکنندهای که نتفلیکس قبلاً قبل از تغییر نظر آن را برای فصل جدید تمدید کرده بود.
چرا نتفلیکس این همه برنامه را که بینندگان دوست دارند لغو می کند؟ مطمئناً این نتیجه معکوس است و باعث میشود که مردم از تماشای همه پرچمداران بهجز شناختهشدهترین پرچمداران (یعنی Stranger Things) خودداری کنند یا به سادگی اشتراک خود را متوقف کنند.
بنابراین، به نظر می رسد که مانند بسیاری از چیزهای زندگی، سیاست لغو تهاجمی نتفلیکس همگی به پول ختم می شود. که، بیایید صادق باشیم، تقریباً چنین فرض می شد. نمایش ها ممکن است محبوب باشند، اما اگر بودجه آنها به طور قابل توجهی بیشتر از مخاطبانشان است، انتظار داشته باشید نتفلیکس آنها را نابود کند. سخنان ساراندو همچنین نشان میدهد که بعید است نتفلیکس برنامههای کنسرو شده را ارائه کند، مهم نیست که طرفداران چقدر درخواستها را شروع کنند. پس شاید بهترین حرکت این باشد که قبل از شروع تماشای یک نمایش جدید نتفلیکس، بودجه آن را بررسی کنید.