رانندگی به سمت صفر: چگونه وزارت حمل و نقل قصد دارد از ارتباطات بی سیم V2X برای حذف تلفات ترافیکی استفاده کند

کوتاه: طبق گزارش انجمن ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA)، در سال گذشته 40000 مرگ و میر ناشی از ترافیک رخ داد. وزارت حمل و نقل ایالات متحده امیدوار است که این آمار را از طریق یک چارچوب فناوری جامع به نام V2X به صفر برساند، یک طرح بلندپروازانه که به بهبود زیرساخت ها، فناوری وسایل نقلیه و مقررات برای ایمن سازی سفرهای جاده ای ما تا حد امکان می پردازد.

خودروسازان و رگولاتورها چندین دهه است که از ویژگی‌های ایمنی، از جمله تشخیص نقطه کور و هشدار خروج از خط استفاده می‌کنند که از چراغ‌های چشمک زن و زنگ برای هشدار به راننده استفاده می‌کنند. همچنین یک سیستم ترمز اضطراری خودکار وجود دارد که از دوربین ها و تجزیه و تحلیل کامپیوتری برای تشخیص تصادف احتمالی استفاده می کند و در صورتی که راننده به اندازه کافی سریع عکس العمل نشان ندهد، به طور خودکار ترمز را اعمال می کند. در عین حال، سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی ​​مانند سوپر کروز شورلت به خودرو اجازه می‌دهد تا سرعت، فاصله و سبقت را بدون هندزفری حفظ کند، اما توجه راننده الزامی است.

پذیرش این ویژگی‌های امنیتی کند و پراکنده است، زیرا هر خودروساز در ارائه ویژگی‌هایی که ارائه می‌کند بر اساس دسته‌های خودرو متفاوت است. وزارت حمل و نقل ایالات متحده طرح خود را برای رسیدگی به این موضوع منتشر کرد و در عین حال به دنبال کاهش تلفات رانندگی به صفر بود: گسترش ملی فناوری Vehicles to Everything (V2X).

فن آوری V2X از فناوری ارتباطات بی سیم (5.895 – 5.925 گیگاهرتز) استفاده می کند تا وسایل نقلیه را قادر می سازد تا اطلاعات را مستقیماً با یکدیگر یا با مراکز داده تبادل کنند تا ایمنی رانندگی را افزایش دهند. کمی شبیه سنجش حد نصاب به نظر می رسد، فرآیند ارتباط بین سلول ها که باکتری ها از آن برای شناسایی و پاسخ به تغییرات محیطی و جمعیت استفاده می کنند.

بخونید:  پردازنده AMD Threadripper Pro 5995WX اورکلاک شد و رکورد جهانی Cinebench را به نام خود ثبت کرد.

قابلیت همکاری بخش دیگری از چشم انداز V2X است، زیرا ارتباطات داده و امنیت را در کل پشته فناوری استاندارد می کند.

طرح V2X شامل چندین حوزه حیاتی است:

  • فناوری V2V اطلاعاتی را بین وسایل نقلیه مانند موقعیت و سرعت بین وسایل نقلیه برای جلوگیری از برخورد به اشتراک می گذارد.
  • ارتباط خودرو به زیرساخت (V2I) تفسیر علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی جاده را برای بهبود جریان ترافیک امکان پذیر می کند.
  • سیستم وسیله نقلیه به عابر پیاده (V2P) به عابران پیاده و دوچرخه سواران در مورد خطرات احتمالی هشدار می دهد.
  • فناوری Vehicle-to-Network (V2N) به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد تا به مراکز داده و شبکه‌های سلولی متصل شوند تا به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای درباره ترافیک و شرایط جاده دریافت کنند.

فناوری V2X بخشی از معماری مرجع ملی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) است که چارچوبی برای برنامه‌ریزی، تعیین و ادغام فناوری در سیستم‌های حمل‌ونقل است. این چارچوب سازگاری V2X را با فناوری های جدیدتر موجود حفظ می کند.

این واقعیت که وزارت حمل و نقل به امنیت سایبری از طریق V2X متعهد است، خبر خوبی است، به خصوص با افشای امسال که جنرال موتورز در حال فروش داده های راننده است. V2X با طراحی ایمن است. سیستم مدیریت اعتبار امنیتی (SCMS) برای ایجاد اعتماد بین اجزای مجاز خود، پیام‌ها را احراز هویت و به صورت دیجیتال امضا می‌کند. اگرچه خودروسازان به برخی از داده‌ها دسترسی خواهند داشت، اما تمرکز بر حفاظت از اطلاعات شناسایی شخصی (PII) برای هدف مورد نظر، باید استفاده نامناسب را کاهش دهد.

وزارت حمل و نقل طرحی برای پیاده سازی فناوری V2X در چهار حوزه کلیدی ایجاد کرده است: استقرار زیرساخت، وسایل نقلیه، طیف و قابلیت همکاری، مزایا و کمک های فنی. اهداف به مراحل تقسیم می شوند: کوتاه مدت، بین 2024-2028. و میان مدت، بین 2029-2031; و بلند مدت (وابستگی عمده)، بین 2032-2036. خودروسازان ملزم به پذیرش فناوری V2X نیستند، اما وزارت حمل و نقل امیدوار است رویکرد لایه‌ای استانداردسازی، کمک‌های فنی، پشتیبانی نظارتی و بودجه اولیه، پذیرش سریع آن را تشویق کند.

بخونید:  متا سعی می کند دستگاه های پورتال را به عنوان مانیتور ثانویه احیا کند

منبع