
مقامات حمل و نقل سانفرانسیسکو و لس آنجلس نگران هستند که فناوری خودران برای شهرهای آنها آماده نیست و قبل از اینکه فعالیت های خود را گسترش دهند، داده های بیشتری را از شرکت هایی مانند کروز درخواست می کنند. کروز اظهار می دارد که برای حفظ حریم خصوصی مصرف کننده و محافظت از اسرار تجاری مجبور است برخی از اطلاعات را مخفی کند. این شرکت همچنین خاطرنشان می کند که هیچ یک از حوادث ذکر شده منجر به جراحت یا تلفات جدی نشده است.
شکایات رسمی اخیر به تنظیم کننده های کالیفرنیا، حوادث عجیبی را نشان می دهد که از زمان شروع فعالیت تاکسی های کاملاً مستقل در سانفرانسیسکو و لس آنجلس رخ داده است. این موارد عمدتاً شامل رباتاکسی است که اولین پاسخدهنده را مختل میکند یا زمان آنها را هدر میدهد.
Wired خاطرنشان می کند که یک نامه ارسال شده به کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا ادعا می کند که مسافران خوابیده منجر به تماس های غیرضروری 911 شده اند. کروز متعلق به جنرال موتورز تاکسیهای خودران را در سانفرانسیسو راهاندازی میکند که دارای ارتباط دو طرفه بین مسافران و کارکنان شرکت است. در سه مورد، مسافران تصمیم گرفتند در طول سفر خود چرت بزنند، و کارکنان کروز هنگامی که پاسخگو نشدند با 911 تماس گرفتند.
از طریق شیشه نگاه: گاهی اوقات حوادث ناگوار یا گاهی مرگبار مربوط به خودروهای خودران رخ می دهد. با این حال، اتفاقات اخیر با وسایل نقلیه خودران در سانفرانسیسکو کاملاً عجیب بوده است. نه تنها نرمافزار کنترلکننده خودروها برای مذاکره با دنیای واقعی تلاش میکند، بلکه شرکتها و مقامات هنوز در حال یادگیری نحوه رفتار انسانها با وسایل نقلیه خودران هستند.
این موارد مانند تشدید حادثه جولای گذشته به نظر می رسد که در آن یک گروه آزمایشی رباتاکسی کروز به دلیل نامعلومی در وسط جاده توقف کردند و ترافیک را مسدود کردند. مهندسان انسانی مجبور شدند وسایل نقلیه را پس از پایان کار خود حذف کنند.
مقامات سانفرانسیسکو این رویدادها را اتلاف وقت اولین پاسخ دهندگان توصیف کردند و از ایالت کالیفرنیا درخواست کردند که استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده در جاده های عمومی را کاهش دهد. به نظر می رسد که مسافران روباتاکسی شروع به رفتاری مشابه در اتوبوس، قطار یا هواپیما کرده اند و از سفرها به عنوان فرصتی برای خوابیدن استفاده می کنند.
با این حال، نامه های مقامات به طور یکسان منفی نیست. آنها اذعان میکنند که وسایل نقلیه بدون راننده میتوانند فرصتها را برای افرادی که نمیتوانند رانندگی کنند، از جمله معلولان، افزایش دهد.
شکایات دیگر به حوادثی اشاره میکنند که تاکسیهای خودران مانع از کار آتشنشانی شدند. بلافاصله پس از اینکه کالیفرنیا به کروز اجازه داد تا در ژوئن گذشته رباتاکسی را در سانفرانسیسکو انجام دهد، یکی از آنها در طول یک عملیات اطفای حریق فعال به شیلنگ آتش نشانی برخورد کرد. هفته گذشته، آتش نشانان مجبور شدند بیش از دو دقیقه وقت صرف کنند تا یک رباتاکسی که در حال نزدیک شدن بود از روی شلنگ آنها عبور نکند. در نامه ادعا شده است که در نهایت مجبور شدند شیشه جلوی آن را بشکنند تا مجبور به توقف شود، اما کروز میگوید که قبلاً ماشین را متوقف کرده بود.
این حادثه یکی از تقریباً 100 حادثهای است که آژانسهای سانفرانسیسکو گفتند که بین ماه می تا پایان سال 2022 رخ داده است که در آن وسایل نقلیه کروز با توقف در مکانها و زمانهای نامناسب ترافیک را متوقف کردند. این اتفاقات باعث اختلال در حمل و نقل عمومی شد و باعث شد رانندگان انسانی دیگر با مانورهای ناگهانی و بالقوه خطرناک واکنش نشان دهند.