رولزرویس موتور جت هیدروژنی را نشان می دهد

ایرباس گفت که آزمایش زمینی و پروازی معماری موتور پیل سوختی را نزدیک به اواسط دهه با استفاده از هواپیمای A380 MSN 1 آغاز خواهد کرد که برای حمل مخازن هیدروژن مایع و سیستم های توزیع مرتبط با آن ها اصلاح خواهد شد. ایرباس هیدروژن را به عنوان یک راه حل بالقوه برای هواپیماهای بدون آلایندگی می بیند که قصد دارد تا سال 2035 به خدمت بگیرد.

رولز رویس و شریکش در حال برنامه ریزی برای آزمایش های اضافی هستند که در نهایت منجر به آزمایش زمینی کامل موتور جت رولز رویس Pearl 15 می شود.



منبع

گرانت شاپس، وزیر امور خارجه در امور بازرگانی، انرژی و استراتژی صنعتی، گفت که بریتانیا در حال هدایت تغییر جهانی به سمت پرواز بدون گناه است و خاطرنشان کرد که این آزمایش نمایش هیجان انگیزی است از اینکه چگونه نوآوری می تواند نحوه زندگی ما را تغییر دهد. شاپس افزود: این یک نمونه بارز از این است که چگونه می توانیم با هم کار کنیم تا در حین رانندگی مشاغل در سراسر کشور، هوانوردی را تمیزتر کنیم.

در اخبار مرتبط، ایرباس اخیراً اعلام کرد که در حال توسعه یک موتور سلول سوختی هیدروژنی است. این شرکت گفت که هیدروژن را به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین جایگزین‌ها برای تامین انرژی یک هواپیمای بدون آلایندگی معرفی کرده است، زیرا وقتی از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود، دی اکسید کربن منتشر نمی‌کند.

همه افراد آنقدر سریع نمی توانند از موتور هیدروژنی استفاده کنند. در اوایل سال جاری، بوئینگ گفت استفاده از هیدروژن در هواپیمای تجاری تعدادی از چالش‌های مهندسی و پایداری مهم را به همراه دارد. به گفته این شرکت، از آنجایی که هیدروژن از نظر حجمی انرژی بسیار متراکم ندارد، بیشتر هواپیماهای هیدروژنی باید بزرگتر باشند و در مقایسه با هواپیماهای سوخت جت، انرژی بیشتری در هر مایل مسافر مصرف کنند.

بخونید:  داستان های برتر موبایل TechSpot در سال 2022: بستن کتاب در 3G

هیدروژن برای آزمایش با استفاده از نیروی باد و جزر و مد از جزایر اورکنی اسکاتلند تولید شد و توسط EMEC (مرکز انرژی دریایی اروپا) تامین شد.

چه اتفاقی افتاده؟ رولز رویس اولین شرکتی است که موتور هواپیمای هیدروژنی را در یک نقطه عطف جدید هوانوردی به نمایش گذاشته است. Rolls-Royce Holdings plc و شریک هواپیمایی easyJet آزمایش زمینی موتور هواپیمای منطقه ای Rolls-Royce AE 2100-A را در MoD Boscombe Down، یک سایت آزمایش نظامی در بریتانیا انجام دادند.

رولزرویس در ماه جولای با easyJet برای توسعه فناوری موتورهای احتراق هیدروژنی برای هواپیماها همکاری کرد. در آن زمان، این دو نفر گفتند که امیدوارند تا اواسط دهه 2030 سفینه های هیدروژنی را در هوا قرار دهند و تا سال 2050 به انتشار خالص کربن صفر برسند.