
طبق قانون متعارف جدی، جنگجویان جدی فقط برای دفاع از خود و تنها زمانی مجاز به کشتن بودند که چاره دیگری وجود نداشت. قطعه قطعه کردن گزینه دیگری را فراهم می کند زیرا شمشیر نوری هنگام بریدن گوشت سوزان می شود. بنابراین، جدای میتواند در صورت تمایل، مبارزان را بدون کشتن آنها با گرفتن یک عضو از میدان مبارزه خارج کند – گرافیکی اما موثر. اولین باری که ما این تاکتیک را دیدیم در سال 1980 در امپراتوری ضربه می زند، زمانی بود که آناکین اسکای واکر، تحت تأثیر سمت تاریک خود دارث ویدر، به طور معروف دست پسرش لوک را قطع کرد تا از کشتن او جلوگیری کند.
در Star Wars Jedi: Fallen Order، تیغه کال به همان اندازه که باید کشنده بود، اما در هنگام مبارزه با انسان نماها مانند یک شمشیر نوری عمل نکرد. حتی اگر او به راحتی میتوانست یک دروید R2 را بدون هیچ تلاشی از وسط برش دهد، ضربه زدن به یک طوفان یا حتی یک دشمن بدون زره فقط باعث ایجاد یک اثر سطحی سوختگی میشد. هنوز هم سرگرم کننده است اما مکانیک بسیار غیر متعارف است.
صرف نظر از استدلال، به نظر می رسد که جداسازی در Survivor در حال بازگشت است. تماشای بیشتر مبارزات نشان میدهد که توسعهدهندگان از آن تا حدودی کم استفاده کردهاند، که خوب است. یک خط بلاعوض وجود دارد که احتمالاً نباید از آنها عبور کنند. با این حال، دانستن دلیل تغییر ناگهانی قلب دشوار است.
ممکن است House of Mouse بازگشت این ویژگی را تایید نکرده یا از آن اطلاعی نداشته باشد، و توسعه دهندگان امیدوارند که تجزیه نور زیر رادارهای سانسور دیزنی انجام شود. با این حال، اکنون که نسخههای بررسی منتشر شدهاند، و رسانهها متوجه آن شدهاند، پادشاهی جادویی همچنان میتواند به Respawn بگوید که مکانیک را دوباره دور بیندازد و احتمالاً باعث تاخیر یا یک وصله مهم روز اول شود.
Kotaku مکانیک را دید و برای نظر دادن با EA و Respawn تماس گرفت، اما توسعه دهندگان می گویند: “فیلم همان چیزی است که هست.” سخت است بدانیم منظور آنها از چنین بیانیه مبهم چیست، اما من آن را به عنوان روشی برای عدم توجه بیش از حد به مکانیک قبل از انتشار بازی در نظر میگیرم.
با قضاوت بر اساس پیشنمایشها، Star Wars Jedi: Survivor به نظر پیشرفتی در یک بازی فوقالعاده است. قرار است در 28 آوریل بر روی پلی استیشن 5، سری ایکس باکس و ویندوز عرضه شود. پس از آن خواهیم دید که آیا تجزیه باقی مانده است یا خیر.
در سال 2020، Respawn گفت که Fallen Order علیرغم حضور در نسخه قبلی، Star Wars Jedi: The Force Unleashed، تجزیه نشد، زیرا دیزنی و لوکاس فیلم گفتند: «بدون قطع عضو». بنابراین توسعهدهندگان علائم سوختگی بسیار کمتر وحشیانهای را روی بازو (یا پا) انتخاب کردند که برای بیهوش کردن آنها کافی به نظر میرسد؟ آن ها را بکش؟ چه کسی می داند؟ احتمالاً این تصمیم باعث شد که عنوان دیزنی پسندتر شود، اما از منظر علمی چندان منطقی نبود زیرا دلیلی وجود دارد که شمشیرهای نوری به همان شکلی که هستند طراحی شده اند.
اگرچه این می تواند برای Star Wars Jedi: Survivor تغییر کند. IGN توضیحی در مورد مواضع رزمی Survivor در آخر هفته منتشر کرد (در زیر). در یک مبارزه، حدود چهار دقیقه، کال بازوی یک Stormtrooper را از دست میدهد. با دقت نگاه کنید، می توانید اندام های دیگری را ببینید که در منطقه نبرد پراکنده شده اند. بنابراین، به نظر می رسد که تجزیه در بازی آینده امکان پذیر است.
در متن: شمشیر نوری Jedi قوی ترین سلاح جنگی در جهان جنگ ستارگان است. آنقدر قدرتمند است که یک جدای تنها با شمشیر نوری خود می تواند به راحتی یک هنگ کامل از طوفان ها را سرنگون کند. با تیغه ای ساخته شده از پلاسمای تزریق شده با نیرو و تعادل و وزن تنها دسته آن، حداقل تلاش برای برش دادن تقریباً هر چیزی مانند کره، از جمله زره، گوشت و استخوان، مورد نیاز است.