سطح تبلیغاتی نتفلیکس از 3 نوامبر شروع می شود و دیزنی + را با قیمت 7 دلار در ماه کاهش می دهد.


چیزی که باید منتظرش بود: پس از مشکلات اخیر که نتفلیکس را مجبور کرد برخی از سیاست‌های رقبای خود را اتخاذ کند، این شرکت اعلام کرده است که چه زمانی ارائه یک ردیف تبلیغاتی ارزان‌تر را آغاز خواهد کرد. استراتژی جدید برای رقابت مستقیم با Disney+ و Hulu طراحی شده است، اما با برخی تفاوت‌های اساسی.

بینندگانی که مایل به دریافت تبلیغات برای اشتراک ارزان‌تر نتفلیکس هستند، می‌توانند این کار را از 3 نوامبر ساعت 9 صبح به وقت محلی (ظهر EDT) با 7 دلار در ماه انجام دهند. سطح پایه جدید شامل بیشتر، اما نه همه، محتوای یکسان با سایر برنامه ها خواهد بود.

رده جدید «Basic with Ads» نتفلیکس در 12 کشور استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره، مکزیک، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده افتتاح خواهد شد. قیمت منطقه ای خارج از ایالات متحده در وبلاگ نتفلیکس در دسترس است.

طرح جدید حدود چهار یا پنج دقیقه تبلیغات را در هر ساعت پخش پخش خواهد کرد که هر یک به مدت 15 یا 30 ثانیه قبل و در طول برنامه‌نویسی اجرا می‌شوند. تبلیغ کنندگان ابزارهایی برای هدف قرار دادن تبلیغات بر اساس منطقه، ژانر و محتوا خواهند داشت. در ماه آگوست، کد لو رفته نشان داد که کاربران ممکن است مجبور شوند به سوالاتی پاسخ دهند تا به تبلیغ‌کنندگان در تنظیم تبلیغات کمک کنند.

یکی از معایب بالقوه لایه جدید این است که کیفیت ویدیو را به 720p محدود می کند. در مقایسه، سطح پایه پشتیبانی از تبلیغات Hulu همان قیمت Netflix است، اما شامل جریان 4K HDR است. رده تبلیغاتی پارامونت پلاس کمی ارزان تر است و 5 دلار است و امکان پخش 1080p را فراهم می کند. سطح پایه HBO Max مشابه است اما 10 دلار در ماه است. بسته به محتوایی که به آن علاقه دارید، Disney+ بهترین برنامه اولیه را با قیمت 8 دلار برای پخش جریانی 4K HDR بدون تبلیغات دارد.

یکی دیگر از نقاط ضعف برنامه تبلیغاتی نتفلیکس این است که برخی از محتوای آن را حذف می کند، اما نه چندان. سرویس‌های شرکت‌هایی که همه محتوای آنها را دارند، مانند Disney+، این مشکل را ندارند، اما نتفلیکس مجبور است برای بسیاری از مواردی که ارائه می‌کند مجوز دهد، و زمانی که تبلیغات درگیر می‌شود، این توافق‌ها تغییر می‌کنند.

گرگ پیترز، مدیر اجرایی نتفلیکس، اعتراف کرد که این ردیف تبلیغاتی ممکن است 5 تا 10 درصد از کاتالوگ را کاهش دهد، که بسته به برنامه‌ریزی برنامه بد نیست. اشتراک مبتنی بر تبلیغات بدون شک شامل تمام فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اصلی نتفلیکس مانند The Sandman، Dahmer، Entergalactic و Derry Girls می‌شود.

استراتژی جدید این شرکت احتمالاً تلاشی برای تقویت مشترکین پس از مشکلاتی است که در اوایل سال جاری ایجاد کرد. در ماه آوریل، نتفلیکس اولین از دست دادن مشترک خود را گزارش کرد که منجر به سقوط ۷۵ درصدی قیمت سهام شد. در نهایت، این شرکت گزارش داد که سه ماهه دوم تقریباً یک میلیون مشترک از دست داده است.



منبع