در حالی که اکثر دوستداران محیط زیست از افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر خوشحال هستند، برخی با احتیاط بیشتری به این توسعه واکنش نشان می دهند. به گفته بیل ناسی، بنیانگذار گروه حمایت از انرژی پاک، پروژه انرژی آزاد، این آزمایش تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که بتواند بر تعدادی از چالش های بزرگ، از جمله زباله های قطار، فاصله جغرافیایی بین پانل ها و نقطه اتصال غلبه کند. به شبکه.”
سوئیس در حال نصب پنل های خورشیدی در ریل قطار است
جالب اینجاست که Sun-Ways اولین شرکتی نیست که شروع به تولید پنل های خورشیدی در خطوط راه آهن کرده است. همانطور که توسط Fast Company گزارش شده است، شرکت ایتالیایی انرژی های تجدیدپذیر Greenrail و شرکت فناوری بریتانیایی Bankset Energy نیز روی فناوری های مشابه کار می کنند، اگرچه آزمایش در سوئیس به دو دلیل قابل توجه است.
چه اتفاقی افتاده؟ استارتآپ سوئیسی Sun-Ways در حال نصب پنلهای خورشیدی در خطوط راهآهن سوئیس است. طبق گزارشها، پانلها «مثل یک فرش» در شکاف بین ریلهای نزدیک ایستگاه قطار Buttes به دنبال مجوز اداره فدرال حملونقل کشور پهن میشوند.
برای شروع، 100 درصد برق تولید شده توسط این پروژه انرژی مورد نیاز خانوارهای محلی را تامین می کند، اما در آینده، بخشی از انرژی می تواند برای حرکت قطارها استفاده شود. به گفته باپتیست دانیچرت، یکی از بنیانگذاران Sun-Ways، پوشش کل 5000 کیلومتر شبکه راه آهن سوئیس با پنل های خورشیدی می تواند تا 1 گیگاوات انرژی در سال تولید کند که برای تامین انرژی حدود 750000 خانه کافی است.
این پروژه آزمایشی که انتظار میرود تابستان امسال با هزینه 560000 دلار تکمیل شود، Sun-Ways از یک قطار معمولی برای نصب 60 پنل خورشیدی در یک مسیر راهآهن به طول 140 فوت در نزدیکی شهر نوشاتل استفاده میکند. این چیز زیادی نیست، اما شروعی است و به طور بالقوه می تواند به چیزهای بزرگتر و بهتری در سال های آینده منجر شود.

اول، Sun-Ways از پانلهایی با اندازه استاندارد استفاده میکند، در حالی که دو شرکت دیگر از پانلهای کوچکتر برای قرار دادن آنها بین خطوط راهآهن استفاده میکنند. دوم، کل فرآیند چیدمان پانل توسط Sun-Ways خودکار شده است، به موجب آن قطاری که مخصوص ساخته شده است به جای اینکه کارگران انسانی آن را به صورت دستی انجام دهند، پانل ها را روی ریل ها باز می کند.
برای برنامه آزمایشی، Sun-Ways از قطار معمولی مجهز به ابزارهای ویژه برای چیدن پانل ها استفاده می کند. در آینده، این شرکت قصد دارد از یک قطار سفارشی با دو واگن – یکی برای ذخیره پانل ها و دیگری برای نصب آنها استفاده کند. انتظار می رود پانل ها روی مسیرها بمانند مگر اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعمیر داشته باشند. در این صورت، همان قطار بار دیگر در آن مسیر از مسیر حرکت می کند تا آنها را حذف کند.