این فراخوان 321628 واحد را تحت تأثیر قرار می دهد که همه آنها با استفاده از سوابق ساخت، پیکربندی و سفت افزار خاص شناسایی شدند. نسخههای سفتافزار تسلا 2022.28 تا 2022.40.4 بهعنوان علت ناهنجاری شناسایی شدند. جدیدترین نسخه، 2022.40.4.1، ظاهراً تحت تأثیر قرار نگرفته و از فراخوان حذف شده است.
دومین فراخوان ماه که درست قبل از مشکل سیستم عامل بالا اعلام شد، مشکلات کالیبراسیون و باز شدن کیسه هوای سرنشین جلو را شناسایی کرد که تقریباً 30000 دستگاه را تحت تأثیر قرار داد. طبق توضیحات این گزارش، کالیبراسیون ماژول کنترل مهار در برخی از خودروهای مدل X مدل 2021 تا 2023 ممکن است منجر به باز شدن کیسه هوا در پیکربندی ناخواسته و ناسازگار در هنگام برخورد با سرعت کم شود.
گزارش فراخوانی توسط اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراهی (NHTSA) برای خودروهای الکتریکی مدل 3 مدل 2023 و 2020-2023 مدل Y صادر شده است. این گزارش بیان میکند که خودروهای آسیبدیده ممکن است چراغهای عقب عقب را بهطور تصادفی در یک یا هر دو طرف خودرو روشن کنند که منجر به افزایش خطر تصادف میشود.
در حالی که فراخوانها غیرمعمول نیستند، اما این آخرین اخبار نشاندهنده خبر دیگری در ماه فراخوانی است که قبلاً شلوغ بود برای تسلا. در اوایل این ماه، NHTSA اطلاعات فراخوانی را برای خودروهای تسلا مدل S و X در سالهای 2017-2021 منتشر کرد تا خرابیهای کمکی فرمان برقی را که پس از رانندگی در جادههای ناهموار یا برخورد به چالهها رخ میدهند، برطرف کند.
به طور خلاصه: یک نقص نرم افزاری باعث فراخوان ایمنی دیگری در ماه نوامبر برای تسلا شده است، این بار برای خطوط خودروهای مدل 3 و مدل Y. طبق این فراخوان، خودروها ممکن است به دلیل ناهنجاری سیستم عامل، چراغهای عقب را به طور متناوب روشن کنند. این اعلامیه پس از دو فراخوان قبلی در همین ماه صورت میگیرد که روی خط تولید خودروهای الکتریکی مدل S و Model X تأثیر گذاشته است.
تسلا در حال رفع مشکلات مربوط به هر سه فراخوان با استفاده از بهروزرسانیهای نرمافزاری است. رویکرد غیرفعالسازی اجازه میدهد مسائل فراخوان بسیار سریعتر از فراخوانهای معمولی خودروهای فیزیکی که نیاز به زمانبندی قرار و اصلاح عملی دارند، حل شود.
فراخوان ایمنی مربوط به کیسه هوا با کاهش 3 درصدی قیمت سهام تسلا همزمان شد و ارزش سهام سازنده خودروهای برقی را به پایین ترین حد در دو سال اخیر رساند.
روشنایی تصادفی نتیجه یک ناهنجاری سفتافزار است که باعث تشخیص خطای اشتباه در طول راهاندازی خودرو میشود. بر اساس شرح نقص گزارش، این تشخیصهای نادرست در چراغهای عقب خودرو جدا به نظر میرسند و بر لامپهای ترمز، لامپهای پشتیبان یا چراغهای راهنما تأثیری نمیگذارند.