سونی و مایکروسافت هر ماه میلیون‌ها دلار بدون بازگشت مستقیم خرج می‌کنند تا مشترکین خدمات خود را راضی نگه دارند

چیزی که در اینجا خیره کننده است این است که این فقط یک بازی است. سونی تا پنج عنوان رایگان در ماه برای مشترکین PS Plus دارد. در حالی که برخی از آنها چیزی برای نوشتن نیست، برخی از جواهرات مناسب و گاهی قدیمی تر اغلب در دسته هستند. Yakuza: Like a Dragon، FIFA 22، Ghostrunner و Hitman 2 اخیراً به عنوان بازی های رایگان PS+ معرفی شدند. بر اساس اعداد Ark، گفتن اینکه سونی بین 7.5 تا 17.5 میلیون دلار ماهانه هزینه می کند تا مشترکین PS+ را راضی نگه دارد، یک حدس محافظه کارانه خواهد بود.

مایکروسافت در سال 2018 با Snail قراردادی را برای ارائه Ark در Game Pass منعقد کرد. در حالی که ناشر به درآمد سال های گذشته اشاره ای نکرد، اما اعلام کرد که Ark 1 تنها در دو سه ماهه اول سال 2022 به 2.5 میلیون دلار دست یافت. همچنین اشاره کرد که این قطار به قدری خوب بود که قرارداد خود را با Game Pass اصلاح کرد تا تمدید شود. “به طور دائم” هر سال بدون تاریخ انقضا. Snail همچنین امسال 2.3 میلیون دلار دیگر از ایکس باکس دریافت کرد که به عنوان “درآمد معوق” برای Ark 2 که سال آینده منتشر می شود، تعیین شده است. قرارداد Ark 2 برای سه سال خوب است، اما بسته به عملکرد، این نیز می تواند تغییر کند.

در متن: در نسل کنونی جنگ های کنسولی، بسیاری از خدمات اشتراک سونی و ایکس باکس، شاید حتی بیشتر از همیشه، استفاده می شود. این فرض توسط هر دو شرکتی که اخیراً PlayStation Plus و Game Pass را بازسازی کرده‌اند پشتیبانی می‌شود. تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این تصور را تقویت می کند.

بخونید:  مک بوک یا اپل واچ بعدی شما ممکن است از ویتنام باشد

Snail یک توسعه دهنده و ناشر مستقل است که بیشتر برای Ark: Survival Evolved از توسعه دهنده Studio Wildcard شناخته شده است. Snail به شدت بر این واقعیت تکیه می کند و حداقل 40 بار در S1 خود نام بازی را ذکر می کند.

به خاطر داشته باشید که سونی 3.5 میلیون دلار پرداخت کرد بدون اینکه در ازای آن چیزی دریافت کند، به جز این امید که این بازی بتواند به حفظ مشترکین فعلی کمک کند و شاید چند مشترک جدید را وارد جمع کند. با این حال، سونی تنها نبود که پشته‌هایی از صورت‌حساب‌ها را به Snail به خاطر امتیاز ارائه رایگان Ark به مشتریان تقسیم کرد.

در ماه سپتامبر، Snail Games در حالی که آماده عرضه عمومی می‌شود، S1 را به SEC ارسال کرد. S1 یکی از بسیاری از اسناد مالی معمولی است که کمیسیون قبل از اینکه یک شرکت بتواند برای عرضه سهام در بازار سهام درخواست دهد، به آن نیاز دارد.

جالب تر، اذعان Snail است که در نوامبر 2021، سونی 3.5 میلیون دلار پرداخت کرد تا آرک را به مدت پنج هفته برای اعضای پلی استیشن پلاس رایگان کند. این قرارداد تصریح می‌کرد که بازی باید برخی «تعهدات عملکرد» نامشخص را برآورده می‌کرد یا از آن فراتر می‌رفت – حقوقی بیان می‌کند که «بازی شما باید تعداد مشخصی دانلود داشته باشد تا کل مبلغ قرارداد را دریافت کند». این دوره رایگان از 1 مارس 2022 شروع شد و Snail گفت که در روز اول به تعهدات خود عمل کرده است.

بخونید:  Google gives Android a makeover with updated logo and alternative bugdroids

Snail ادعا می کند که برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2021، اکثریت قریب به اتفاق درآمد آن از فروش دیجیتال از طریق پلتفرم های آنلاین مانند Steam، Xbox Live و PlayStation Network بوده است. با توجه به اینکه دیسک فیزیکی بازی در راه انقراض است، تعجب آور نیست.

تصویر بزرگ این است که سونی و مایکروسافت روی پلتفرم های اشتراک مربوطه خود شرط بندی بزرگی می کنند. آنها میلیون ها دلار در ماه خرج بازی هایی می کنند که هیچ درآمد مستقیمی برای آنها به همراه ندارد. بنابراین می توان گفت که آنها با این امتیازات قمار می کنند تا درآمدهای اشتراک را نه تنها جاری کنند بلکه در حال رشد باشند.



منبع