Autoblog توضیح می دهد که یک ماژول e-Corner وسایل تعلیق، ترمز و فرمان چرخ را در یک مجموعه مستقل که به یک موتور درون چرخ متصل می شود، بسته بندی می کند. اشاره میکند که ماژولها شاسی خودرو را بلند میکنند و باعث میشوند چرخها کمی بیرون بیفتند.
این سیستم همچنین امکان رانندگی مورب را با چرخاندن هر چهار چرخ فراهم می کند. این قابلیتی است که GMC Hummer EV نیز می تواند انجام دهد، اما سیستم آن وسیله نقلیه فقط می تواند پیکاپ را به صورت مورب حرکت دهد.
هیوندای به تازگی تصاویر جدیدی از نمونه اولیه Ioniq 5 خود با ماژول e-Corner در هر چرخ منتشر کرده است. دمو خرچنگ راندن به ویژه چشمگیر است، و نشان می دهد که ماشین به سمت فضایی می کشد که پارک موازی در آن دشوار است، اما به لطف چرخ ها که می توانند 90 درجه بچرخند، خودرو می تواند به راحتی به سمت شکاف بلغزد.
نمایش دیگر چرخش محوری است. با چرخاندن چرخهای عقب و ثابت نگه داشتن یکی از چرخهای جلو، خودرو میتواند بدنه خود را به اطراف بچرخاند در حالی که لاستیک جلوی راست/چپ در همان نقطه باقی میماند. نتیجه نهایی این است که ماشین بدون هیچ گونه دنده عقب یا خطر برخورد با وسیله نقلیه پارک شده به موقعیت مناسب برای یک فضای پارک می چرخد.
سیستم e-Corner هیوندای همچنین چیزی را که آن را دور صفر می نامد اجازه می دهد. با چرخاندن چرخهای جلو و عقب در جهت مخالف، Ioniq 5 میتواند 180 درجه در محل بچرخد که در مواقعی که نیاز به چرخش در یک ناحیه تنگ دارید بسیار مفید خواهد بود.
آینده نگر: حتی بهترین رانندگان نیز گاهی اوقات هنگام پارک موازی در یک مکان تنگ یا فشرده شدن در یک پارکینگ شلوغ دچار مشکل می شوند. اما هیوندای روی فناوری کار میکند که میتواند به بدترین رانندگان اجازه دهد سختترین مانورهای خودرو را انجام دهند: e-Corner، سیستمی که به تمام چرخهای خودرو اجازه میدهد تا ۹۰ درجه بهصورت جداگانه یا یکجا حرکت کنند.
هیوندای امیدوار است که در سال 2025 سفارشات سیستم خود را آغاز کند. با توجه به اینکه سایر خودروسازان روی ویژگیهای مشابه کار میکنند (یا قبلاً آن را پیادهسازی کردهاند)، آیا این تحرک پیشرفته میتواند آینده خودروهای برقی باشد؟