شبیه ساز پلی استیشن 4 اکنون می تواند ده ها بازی را اجرا کند


چرا مهم است: شبیه‌سازی پلی‌استیشن 4 هنوز در مراحل ابتدایی نسبی است و احتمالاً برای توسعه‌دهندگان یک کار دشوار خواهد بود، اما نشانه‌های اولیه پیشرفت ظاهر شده است. اکثر شبیه سازهای PS4 در حال حاضر برای بوت کردن بازی ها با هر گرافیکی مشکل دارند، اما FpPS4 در اجرای واقعی آنها پیشرفت کرده است.

توسعه دهنده شبیه ساز پلی استیشن 4 FpPS4 ادعا می کند که می تواند حدود 40 بازی انجام دهد که بسیار بیشتر از شبیه سازهای دیگر است. این رقم در مقایسه با صدها بازی موجود برای PS4 یک افت در سطل است، اما این یک گام اولیه امیدوارکننده است.

عامل محدود کننده اصلی FpPS4 این است که در حال حاضر فقط می تواند بازی های دو بعدی انجام دهد. Wololo.net گزارش می دهد که اینها عبارتند از Sonic Mania، Super Meat Boy، Undertale، Arcade Archives VS. Castlevania و چند نفر دیگر. این عناوین احتمالاً دارای اشکالات قابل توجهی هستند، اما سازنده آنها را “قابل بازی” می داند.

اخیراً FpPS4 موفق شد اولین بازی سه بعدی خود – Dino Dini’s Kick Off Revival را بوت کند. کاربران نمی توانند به طور معناداری بازی را انجام دهند، اما این آزمایش همچنان نقطه عطفی برای توسعه شبیه ساز است.

در مجموع، 28 بازی تجاری و 13 عنوان homebrew در FpPS4 قابل بازی هستند، در حالی که 20 بازی دیگر حداقل می توانند برخی از گرافیک های درون بازی را بارگذاری کنند. یک شبیه‌ساز متفاوت، Spine، می‌تواند چند صد بازی PS4 را بوت کند، اما تعداد معدودی از آن‌ها قابل پخش هستند.

با توجه به پردازنده x86 پیچیده PS4 و پردازنده گرافیکی Radeon، اکثر شبیه سازهای کنسول در واقع لایه های سازگاری هستند که مشابه Wine کار می کنند. FpPS4 یک لایه سازگاری Windows x64 در Free Pascal است در حالی که Spine منحصراً روی لینوکس اجرا می شود. کاربرانی که کنجکاو هستند FpPS4 را امتحان کنند، می توانند آخرین نسخه شبیه ساز و کد منبع آن را از صفحه GitHub توسعه دهنده Red Prig دریافت کنند.

از دیگر پروژه های شبیه سازی PS4 می توان به Orbital، GPCS4 و Kyty اشاره کرد. یک توسعه دهنده سابق RPCS3 در حال انجام کارهای اولیه بر روی RPCS4 است.

شبیه سازهای PS4 به وضوح با حفظ صادقانه مجموعه عناوین انحصاری کنسول، مانند شبیه سازهای Super NES یا Genesis فاصله زیادی دارند. با این حال، دستاوردهای اولیه با پروژه‌هایی مانند FpPS4 و Spine نشان می‌دهد که اجرای پلتفرم‌های کنسول جدیدتر بر روی رایانه شخصی غیرممکن نیست.

هر کسی که به دنبال شبیه سازی PS4 است باید مراقب تقلبی هایی مانند PCSX4 باشد (با PCSX و PCSX2 واقعی اشتباه گرفته نشود). برخی از کلاهبرداری‌ها سعی می‌کنند با استفاده از کلاینت‌های بازی از راه دور منبع باز برای پخش بازی‌ها از PS4 واقعی، مشروع جلوه کنند.



منبع