شتاب 2 بعدی/3 بعدی، کارت صدای یکپارچه، بازی ها و چه چیز دیگری؟


پاسخ خود را انتخاب کنید و انتخاب صحیح آشکار خواهد شد.

Diamond Edge 3D 1 مگابایتی که با همکاری Nvidia و Sega توسعه یافته است، در سال 1995 به قیمت 249.99 دلار با یک برد آداپتور که به کارت گرافیک وصل شده بود و دو پورت کنترلر Sega Saturn را اضافه می کرد، عرضه شد. بازی های همراه شامل عناوین Saturn مانند Virtua Fighter Remix و Panzer Dragoon بودند که به ویندوز 95 منتقل شدند.

مانند یک زحل واقعی، Diamond Edge 3D به جای استفاده از مثلث یا چند ضلعی، گرافیک را از طریق نگاشت بافت درجه دوم ارائه می کند. بخش گرافیکی Diamond Edge 3D توسط چیپست 60 مگاهرتزی NV1 انویدیا (ساخته شده توسط SGS-Thomson به عنوان STG2000) اداره می شد، در حالی که موتور صوتی MIDI یکپارچه قابلیت پخش 32 کانال و 350 MIPS را ارائه می کرد.

این بسته ترکیبی در بین سازندگان رایانه شخصی در آن زمان محبوبیت نداشت، زیرا در خرید شتاب‌دهنده‌های گرافیکی جداگانه (ATI Rage، Rendition Verite، در میان دیگران) و کارت‌های صدا، عملکرد و ارزش بهتری پیدا کردند. یک کنترلر واقعی Sega Saturn در ابتدا بخشی از بسته نرم افزاری نبود، اما بعداً برای شیرین کردن معامله به آن اضافه شد.

تلاش بعدی انویدیا در قالب RIVA 128 (فیلم و انیمیشن تعاملی بی‌درنگ) که به‌عنوان یک شتاب‌دهنده سه‌بعدی مبتنی بر چند ضلعی مثلثی طراحی شده است که توسط Direct3D و APIهای OpenGL پشتیبانی می‌شود، بسیار موفق‌تر خواهد بود. این دستگاه بر اساس فرآیند ساخت 350 نانومتر ساخته شده و با فرکانس 100 مگاهرتز ساخته شده است.



منبع