عرضه و تقاضای فولاد برق می تواند بر قیمت خودروهای الکتریکی در اواخر این دهه تأثیر بگذارد

چرا مهم است: بیشتر گفتگوهای کنونی پیرامون تولید خودروهای الکتریکی بر روی تامین لیتیوم برای باتری ها متمرکز شده است. با این حال، یکی دیگر از اجزای حیاتی دیگر برای خودروهای الکتریکی ممکن است در چند سال آینده با کمبود مواجه شود – فولاد الکتریکی. تولیدکنندگان در ایالات متحده در تلاش هستند تا تولید خود را برای رقابت در صنعت تحت سلطه خارجی افزایش دهند.

اکثریت قریب به اتفاق فولاد برق در حال حاضر از کره جنوبی، ژاپن و چین می آید که به گفته تحلیلگران، همه آنها تحت تعرفه واردات فولاد آمریکا قرار دارند. علاوه بر این، تقاضای جهانی برای فولاد الکتریکی با کیفیت بالا ممکن است تا سال 2027 صدها هزار تن و تا سال 2030 بیش از یک میلیون تن بیشتر شود.

این تحلیل در تضاد با گزارش های کاهش قیمت سایر مواد اولیه EV است که باعث ارزان تر شدن خودروها در کوتاه مدت می شود. از ژانویه، قیمت قطعات باتری EV، مانند لیتیوم و مس، حدود 20 درصد کاهش یافته است. تسلا در سال جاری با پنج تعدیل قیمت، پس انداز را به مصرف کنندگان منتقل کرده است. مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت یا اگر با کمبود فولاد برق مواجه شود چه اتفاقی خواهد افتاد.



منبع

فولاد الکتریکی از ورقه های بسیار نازک تشکیل شده است که برق را به نیروی مکانیکی منتقل می کند. فولاد الکتریکی با کیفیت استاندارد هسته موتورهای دوار را تشکیل می دهد که به وسایلی مانند ماشین لباسشویی، ترانسفورماتور قدرت، ابزار برقی یا تهویه مطبوع انرژی می دهد. موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی و دستگاه‌های اندازه‌گیری علمی از یک اصل پیروی می‌کنند، اما به فولاد الکتریکی با درجه بالا نیاز دارند که تهیه آن سخت‌تر است.

بخونید:  Radeon RX 7900 XT vs. GeForce RTX 4070 Ti

تحلیلگران تخمین می زنند که عرضه جهانی فولاد الکتریکی – مورد نیاز برای موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی – ممکن است تا قبل از پایان این دهه برای تامین تقاضا با مشکل مواجه شود. شرکت‌های جدید وارد بازار می‌شوند تا از بحرانی که می‌تواند قیمت خودروهای برقی را در زمانی که به مقرون به صرفه‌تر بودن نیاز داریم، افزایش دهد، اجتناب کنند.

شرکت‌های آمریکایی مانند Cleveland-Cliffs Inc. و US Steel Corp. میلیون‌ها دلار برای افتتاح کارخانه‌های فولاد الکتریکی جدید هزینه می‌کنند تا به کاهش شکاف و افزایش رقابت‌پذیری کشور در این بخش تخصصی کمک کنند. این شرکت قصد دارد تا پایان سال یک کارخانه راه اندازی و راه اندازی کند. با این حال، احتمالا چندین سال طول خواهد کشید تا تولیدکنندگان داخلی به تجهیزات و تخصص برای بهبود قابل توجه عرضه دست پیدا کنند. وضعیت به وجود آمده می تواند فشار نزولی بر تولید خودروهای برقی وارد کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ساخت فولاد برقی با عیار بالا فرآیندی سخت و دشوار است، به طوری که زمان تحویل گاهی اوقات به یک سال کامل نزدیک می شود. این شامل مهر و موم کردن و چیدن فولاد و سیلیکون به شکل های دقیق، گاهی اوقات کمتر از یک چهارم میلی متر ضخامت است، بنابراین شرکت ها نمی توانند به سادگی راه خود را به بازار بخرند.