چیزی که باید منتظرش بود: اسکوئر انیکس از قبل از عرضه آن بر روی پلی استیشن 5 در سال گذشته، به عرضه رایانه شخصی برای Final Fantasy XVI اشاره کرده است. اکنون این شرکت تایید کرده است که بازی کمتر از یک ماه دیگر عرضه خواهد شد. کاربران میتوانند با دانلود نسخه آزمایشی رایگان و بررسی سیستم مورد نیاز، آزمایش کنند که رایانههایشان چقدر میتواند بازی را مدیریت کند.
پیشفروش نسخه PC بازی Final Fantasy XVI هماکنون باز است، نسخهای که از 17 سپتامبر بر روی Steam و فروشگاه Epic Games در دسترس خواهد بود. یک نسخه آزمایشی رایگان در حال حاضر در هر دو پلتفرم موجود است.
نسخه ی نمایشی به کاربران اجازه می دهد تا عملکرد بازی را آزمایش کنند و تنظیمات رایانه شخصی را بررسی کنند. اسکوئر انیکس همچنین سیستم مورد نیاز اولیه را ارائه کرده است و بیان می کند که نسخه کامل به 170 گیگابایت فضای ذخیره سازی سخاوتمندانه نیاز دارد – به طور قابل توجهی بیشتر از 100 گیگابایت عناوین محبوب تر.
سایر سیستم مورد نیاز با موارد مورد نیاز بازی های سطح بالا مدرن برابری می کند. Final Fantasy XVI به حداقل 16 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت حافظه ویدیویی برای دستیابی به 30 فریم در ثانیه در 720p نیاز دارد.
برای این سطح عملکرد، Square Enix پردازندههای گرافیکی مانند AMD Radeon RX 5700، Intel Arc A580 یا Nvidia GeForce GTX 1070 را توصیه میکند. برای رسیدن به سرعت 60 فریم در ثانیه در 1080p، حداقل به یک RX 6700 XT یا GeForce RTX 2080 نیاز دارید. پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 5700X یا Intel Core i7-10700 است.
در حالی که مشخصات سیستم برای بازی های 1440p یا 4K ارائه نشده است، Final Fantasy XVI از تولید فریم DLSS 3، FSR و XeSS پشتیبانی می کند که می تواند به دستیابی به این وضوح بالا کمک کند. این بازی همچنین از فناوری DLAA و حداکثر نرخ فریم 240 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. Square Enix بازی پایه را با قیمت 50 دلار و یک نسخه کامل با دو بسته الحاقی را به قیمت 70 دلار ارائه می دهد.
نسخه اصلی پلی استیشن 5 بازی Final Fantasy XVI کمتر از انتظارات ناشر فروخته شد، اما کارگردان هیروشی تاکای اخیراً به Rock Paper Shotgun تأیید کرد که آینده این فرنچایز طولانی مدت امن است. اگرچه ارزش بازار اسکوئر انیکس در سال گذشته 30 درصد کاهش یافت، اما درآمد پایدار حاصل از موفقیت آمیز MMO Final Fantasy XIV به جبران برخی از ضررها کمک کرد.
حدس و گمان هایی وجود دارد که Final Fantasy XVI ممکن است برخی از طرفداران را ناامید کرده باشد زیرا تمرکز آن بر روی مبارزات مبتنی بر اکشن است که نشان دهنده انحراف از ریشه های RPG سنتی این فرنچایز است. علاوه بر این، پایه نصب نسبتا محدود PS5 در مقایسه با پلتفرمهای قبلی که میزبان بازیهای فاینال فانتزی بودند، ممکن است به عملکرد فروش اولیه آن کمک کرده باشد.
تاکای توضیح داد که حتی اگر اسکوئر انیکس یک قرارداد انحصاری شش ماهه با سونی امضا نکرده بود، عرضه همزمان بازی بر روی رایانه شخصی هرگز امکان پذیر نبود. استودیوی سازنده بازی تنها پس از عرضه PS5 شروع به کار بر روی نسخه PC کرد.