توییتهای ماسک، مانند توئیتی که جورج سوروس را با مگنیتو مقایسه میکند، به وضعیت کمک نمیکند. رئیس اعتماد و ایمنی توییتر و رئیس ایمنی برند و کیفیت تبلیغات آن نیز استعفا نداده اند.
در جریان رویداد فضایی توییتر در روز دوشنبه، ماسک گفت که نیمی از تبلیغات شرکت ناپدید شده است زیرا تبلیغکنندگان در اروپا و آمریکای شمالی فشار شدیدی بر شرکت وارد کردند. او گفت: «آنها در تلاش هستند تا توییتر را ورشکست کنند.
بر اساس یک ارائه داخلی که توسط نیویورک تایمز مشاهده شد، درآمد تبلیغاتی توییتر در ایالات متحده برای پنج هفته بین اول آوریل تا هفته اول ماه مه 88 میلیون دلار بود که 59 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. این پلتفرم به طور منظم از پیشبینیهای فروش خود کوتاهی میکند، گاهی اوقات تا 30 درصد، و طبق اسناد و کارمندان سابق، این وضعیت به این زودیها تغییر نخواهد کرد.
شش مدیر آژانس تبلیغاتی که با توییتر کار کردهاند، گفتند که مشتریانشان همچنان به محدود کردن هزینههای این پلتفرم ادامه میدهند و تغییرات ماسک، پشتیبانی ناسازگار – احتمالاً مربوط به تعداد کارکنان اخراج شده ماسک – و محتوای گمراهکننده و سمی در پلتفرم را مقصر میدانند. عکس انفجار پنتاگون (بالا) که در توییتر منتشر شد، نمونه خوبی از عکس اول است. تصاویر جعلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی چیزی است که اتحادیه اروپا می خواهد به وضوح در رسانه های اجتماعی برچسب گذاری شود.
توییتر همیشه خانه محتوای بزرگسالان بوده است، اما در حال تبدیل شدن به یک مشکل برای شرکت های دوستدار خانواده است. کارفرمایانی که سعی در جلب علاقه برای روز مادر داشتند، دریافتند که عبارات جستجوی حمایت شده بالقوه، مانند “MomLife” ویدئوهایی را برمی گرداند که نمی خواهید مادرتان ببیند.
کارمندان به این نشریه گفتند که برخی از بزرگترین تبلیغ کنندگان در توییتر از جمله اپل، آمازون و دیزنی نسبت به سال گذشته کمتر برای تبلیغات در این پلتفرم هزینه کرده اند. یک مثال، تبلیغات بنری بزرگ در صفحه ترندها است که می تواند 500000 دلار برای 24 ساعت هزینه داشته باشد. آنها تقریباً همیشه توسط مارک های بزرگ خریداری می شوند اما اکنون اغلب محقق نمی شوند.
همه چیز برای ماسک عذاب و غم نیست. برخی از بازاریابان در حال بازگشت به توییتر هستند، البته با رویکردی محتاطانه، و به دنبال راههایی هستند که آگهیدهندگان را برای خرید فضا در سایت راحتتر کنند. از آنجایی که لیندا یاکارینو اکنون مدیرعامل و ماسک اندکی عقبنشینی میکنند، توییتر ممکن است برای تبلیغکنندگان کمی جذابتر یا حداقل خطرات کمتری به نظر برسد.
الگوی تبلیغات کمتر برای شرکتی که 90 درصد درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد، نگران کننده است. ماسک اخراج مدیران، انتشار تئوریهای توطئه و اجازه بازگشت کاربران ممنوعه به سایت، جذابیت توییتر را در چشم تبلیغکنندگان بدتر کرده است. همچنین افزایش گسترده تبلیغات برای قمار آنلاین، محصولات ماری جوانا، و محصولات و خدمات اختلال نعوظ نیز افزایش یافته است.
به طور خلاصه: بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از تبلیغکنندگان پس از تصاحب ایلان ماسک، توییتر را ترک کردند، اما این میلیاردر در ماه آوریل گفت که بیشتر آنها بازگشتهاند. با این حال، طبق یک گزارش جدید، درآمد تبلیغاتی این شرکت نسبت به سال قبل 59 درصد کاهش یافته است که میتواند به دلیل نگرانی تبلیغکنندگان در مورد افزایش میزان سخنان نفرتانگیز و هرزهنگاری در این پلتفرم باشد.