دل در سه ماهه سوم با 4.7 میلیون سیستم در ایالات متحده پیشتاز بود و پس از آن HP با 4.1 میلیون و اپل با سه میلیون در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در میان پنج فروشنده برتر از نظر حجم، تنها اپل و ایسر رشد سالانه مثبتی را تجربه کردند. HP شاهد کاهش فروش بیش از 23 درصدی نسبت به سال گذشته بود و فروش لنوو در ایالات متحده نیز 22.2 درصد کاهش یافت.

برایان لینچ، تحلیلگر تحقیقات Canalys انتظار دارد با وجود فصل تعطیلات Q4، بازار رایانه های شخصی ایالات متحده با بادهای مخالف بیشتری روبرو شود. انتظار میرود مصرفکنندگانی که پول نقد ندارند همچنان به کاهش هزینههای محصولات فناوری گرانقیمت ادامه دهند و در نتیجه موجودیهای خردهفروشی سریعتر از فروش رشد کنند. پیشبینی میشود که بخش آموزش در سال آینده بهبود آهستهای را آغاز کند، اما اکنون انتظار میرود که اکثر بهروزرسانیهای دستگاه در سال 2024 انجام شود.
در میان پنج تولیدکننده برتر تبلت، تنها آمازون و TCL رشد سالانه داشتند. اپل، سامسونگ و مایکروسافت همگی افت سه ماهه دو رقمی را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 گزارش کردند.

فاکتورگیری تبلت ها در این معادله، اپل را با اختلاف قابل توجهی در جایگاه اول قرار می دهد. کوپرتینویی در سه ماهه سوم چهار میلیون آیپد فروخت و آمازون با ۲.۷ میلیون تبلت Fire در جایگاه دوم قرار گرفت. رتبه سوم به سامسونگ با فروش 1.6 میلیون دستگاه در مدت مشابه تعلق گرفت.
با وجود کاهش، تولیدکنندگان و خرده فروشان هر کاری که می توانند برای افزایش فروش از جمله افزایش تبلیغات در طول تعطیلات انجام می دهند. ما شاهد چندین پیشنهاد جذاب در هفته جمعه سیاه و دوشنبه سایبری بودیم و احتمالاً تا آخرین لحظه ادامه خواهند داشت. سپس، مطمئناً، فروش پس از تعطیلات خواهید داشت، زیرا همه به چیزی نیاز دارند تا کارت های هدیه و پول نقد جدید خود را صرف آن کنند.
تصویر بزرگ: محموله های داخلی دسکتاپ، نوت بوک و ایستگاه های کاری مجموعاً 12 درصد در سه ماهه سوم سال 2022 کاهش یافت، از 20.3 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2021 به 17.8 میلیون دستگاه در آخرین دوره سه ماهه اخیر. بر اساس آخرین گزارش شرکت تحقیقات بازار Canalys، در میان آنها، نوت بوک ها با 14 درصد و دسکتاپ ها با رشد متوسط یک درصدی مواجه شدند.
اعتبار تصویر: Santeri Viinamäki