فروش وینیل برای اولین بار در 35 سال از سی دی با فروش 41 میلیون قطعه در سال 2022 پیشی گرفت.

به لطف افزایش علاقه به صفحات وینیل در چند سال گذشته، فروش دیسک های شیاردار از سال 2020 از درآمد سی دی فراتر رفته است. با این حال، به لطف افزایش 17 درصدی وینیل و کاهش 18 درصدی در سی دی، فروش واحدها در نهایت امسال کاهش یافت. حراجی.

چه نوستالژی شنوندگان مسن‌تر باشد یا یک شیفتگی جوانی نسبت به فناوری موسیقی که بیش از یک قرن پیش ظهور کرد، به نظر می‌رسد که صفحات وینیل بسیار طولانی‌تر از آنچه که انتظار داشت، باقی خواهند ماند.



منبع

وقتی از منظر پولی به این شکاف نگاه کنیم، حتی بیشتر قابل توجه است. در سال گذشته، مصرف کنندگان تنها 482.6 میلیون دلار برای CD در مقابل 1.2 میلیارد دلار برای وینیل هزینه کردند. رسانه باستانی 71.2 درصد از کل درآمدهای موسیقی فیزیکی در سال 2022 را به خود اختصاص داد.

با این حال، رسانه های دیجیتال بالاترین عملکرد صنعت موسیقی را دارند. زمانی که تاشو در همه فرمت‌های دیجیتال، از جمله استریم، درآمد کلی 6 درصد افزایش یافت و به 15.9 میلیارد دلار در سال 2022 رسید و رسانه‌های دیجیتال 92.3 درصد از بازار را به خود اختصاص دادند.

در همین حال، موسیقی دانلود شده به مارپیچ مرگ خود ادامه می دهد. سال گذشته، این رسانه 495 میلیون دلار درآمد داشت که 20 درصد نسبت به سال گذشته و 84 درصد نسبت به اوج خود در سال 2012 کاهش داشته است. پس انداز دستگاه های قابل حمل را ارائه می دهد.

برداشت سردبیر: فروش صفحات وینیل در حال رونق است. به سختی می توان روند اخیر را کاهش داد. مجموعه دارانی که تلاش می کنند مجموعه های خود را رشد دهند، علاقه مندان به صدا که صداهای غنی تر از ضبط های آنالوگ را ترجیح می دهند، و آثار هنری آلبوم فوق العاده ای که دیسک های بزرگ با آن عرضه می شوند، همگی در این فاز نقش دارند. هر چه که باشد، صنعت رکورد شکایتی ندارد.

“[Overall,] میچ گلازیر، رئیس و مدیر عامل RIAA، خاطرنشان کرد: سال 2022 سال قابل توجهی از رشد بیش از حد پایدار بود که بیش از یک دهه پس از انفجار استریم در صحنه موسیقی بود. از بازار با بالاترین رکورد 13.3 میلیارد دلاری.”

RIAA رشد متوسط ​​6 درصدی را به رشد 8 درصدی خدمات اشتراک پولی مانند Spotify، Apple Music و Amazon Music نسبت می دهد که سال گذشته بیش از 10 میلیارد دلار درآمد داشتند. سطوح اشتراک مبتنی بر آگهی و یوتیوب 1.8 میلیارد دلار دیگر به ارمغان آوردند.

برای اولین بار از سال 1987، فروش صفحات وینیل از دیسک های فشرده فراتر رفت. طبق گزارش انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) در پایان سال 2022، پلاترهای آنالوگ با 41 میلیون واحد به 33 میلیون دستگاه، پسرعموهای دیجیتال خود را شکست دادند.