Canalys انتظار دارد OEM ها از سهم بازار خود در طول سال 2023 محافظت کنند و سودآوری را در اولویت قرار دهند و هزینه ها را کاهش دهند. در بهترین حالت، رشد حاشیهای در این بخش را پیشبینی میکند، با احتمال ثابت ماندن فروش در سال جدید.
تولیدکنندگان توانستند موجودی موجودی انبارهای گرانقیمت را در طول فصل تعطیلات کاهش دهند، اما به طور کلی، «سه ماهه چهارم 2022» کاملاً در تضاد با تقاضای بالای سه ماهه چهارم سال 2021 و محدودیتهای عرضه است. حتی تقاضای رده پایین تا متوسط در سه فصل اول به شدت کاهش یافت. مردم در سال 2022 بیشتر نگران پرداخت قبوض در حال افزایش خود بودند تا ارتقاء به جدیدترین و بهترین.
لو ژوان چیو، تحلیلگر تحقیقاتی، گفت: «اگرچه فشارهای تورمی به تدریج کاهش خواهد یافت، اما اثرات افزایش نرخ بهره، کاهش رشد اقتصادی، و بازار کار به طور فزاینده ای با مشکل مواجه می شود، پتانسیل بازار را محدود می کند. این امر بر بازارهای اشباع شده و تحت سلطه متوسط به بالا مانند اروپای غربی و آمریکای شمالی تأثیر منفی خواهد گذاشت.»
فروشندگان گوشی های هوشمند پس از یک سال بد فروش، زخم های خود را می لیسند. تحلیلگران Canalys تخمین می زنند که محموله های جهانی برای سه ماهه چهارم 2022 نسبت به سال 2021 17 درصد کاهش یافته است. فروش تمام سال به کمتر از 1.2 میلیارد کاهش یافته است که نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است. بدترین عملکرد صنعت در یک دهه اخیر.
به طور خلاصه: تورم بالا و پیشبینی اقتصادی پیشبینیشده برای سال 2023 باعث شد مصرفکنندگان از اقلام لوکس مانند گوشیهای هوشمند گرانقیمت به خریدهای ضروریتر مانند بنزین و غذا در سال 2022 صرف نظر کنند. در حالی که غولهایی مانند اپل و سامسونگ چند امتیاز از سهم بازار را به خود اختصاص دادند، به طور کلی صنعت در سه ماهه چهارم شاهد کاهش بود که در 10 سال گذشته مشاهده نشد.
با این حال، همه فروشندگان بدون توجه به افزایش سهم بازار، سال سختی را پشت سر گذاشتهاند. همانطور که Runar Bjørhovde تحلیلگر Canalys Research اشاره می کند، اقتصاد در آستانه رکود است و به ویژه بخش فناوری شاهد انقباض قابل توجهی بوده است.
چیو می افزاید که آسیای جنوب شرقی تنها منطقه ای است که انتظار می رود رشد مثبت قابل توجهی داشته باشد، اما این تا نیمه دوم سال 2023 رخ نخواهد داد.
اپل و سامسونگ اندکی بهتر از بقیه عمل کردند، به طوری که نیروگاه کوپرتینویی 25 درصد از بازار را نسبت به 20 درصد OEM کره ای از دست داد – هر دو در این صنعت دستاوردهایی داشتند. تولیدکنندگان چینی شیائومی، اوپو و ویوو همگی ضربه خوردند و به ترتیب به 11، 10 و 8 درصد از سهم بازار سقوط کردند. عرضه اخیر اپل از خط تولید آیفون 14، حداقل تا زمان عرضه آتی گلکسی اس 23، موجب ربودن رعد و برق سامسونگ شد.
فروشندگان گوشی های هوشمند در طول سال 2022 در یک محیط سخت اقتصادی کلان دست و پنجه نرم کرده اند. سه ماهه چهارم بدترین عملکرد سالانه و سه ماهه چهارم در یک دهه گذشته را نشان می دهد. این کانال در خرید موجودی جدید بسیار محتاطانه عمل می کند و به ارسال کم در سه ماهه چهارم کمک می کند.