به طور خلاصه، فورد یک سیستم بازپس گیری چند مرحله ای را توصیف می کند که در صورت نادیده گرفتن مداوم اخطارهای پرداخت، شدت آن افزایش می یابد.
به طور خلاصه: یک درخواست ثبت اختراع فورد که اخیراً منتشر شده است، برخی از سیستمها و روشهای شدیدی را که خودروساز میتواند هنگام تلاش برای بازپسگیری یک وسیله نقلیه پیادهسازی کند، تشریح میکند. این درخواست که در آگوست 2021 ثبت شد اما چند روز پیش منتشر شد، خاطرنشان می کند که صاحبان وسایل نقلیه ممکن است به دلایل مختلف پرداخت را به طور کامل انجام ندهند و ممکن است منجر به مالکیت مجدد شود. این روند گاهی اوقات می تواند به رویارویی منتهی شود، از این رو فورد تمایل دارد تا راه حلی برای رسیدگی به وضعیت ارائه دهد.

نظرات شما دراین موضوع چیست؟ آیا ثبت اختراع فورد به جلوگیری از خطر رانندگان مخزن کمک می کند؟ آیا به اندازه کافی گاوصندوق در محل وجود دارد؟ به عنوان مثال، اگر AC در یک روز گرم تابستان غیرفعال باشد و راننده از قبل وضعیت سلامتی داشته باشد یا کودکان خردسال در وسیله نقلیه باشند، چه اتفاقی میافتد؟
در یک سناریوی حتی غیرقابل تصورتر، سیستم repo می تواند ارزش وسیله نقلیه را تعیین کند تا ببیند آیا بازپس گیری آن برای وام دهنده منطقی است یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است به وسیله نقلیه دستور داده شود که خودش را به سمت زبالهدان براند.
به عنوان مثال، وام دهنده می تواند با غیرفعال کردن اجزای سطح دوم استفاده اختیاری مانند سیستم تهویه مطبوع، فوب کلید از راه دور یا سیستم قفل / باز کردن خودکار درب شروع کند. در این پتنت آمده است که غیرفعال کردن این قطعات “ممکن است سطح بیشتری از ناراحتی را برای راننده و سرنشینان خودرو ایجاد کند.”
با فرض عدم تصمیم گیری در زمینه پرداخت، وام دهنده ممکن است تصمیم بگیرد که وسیله نقلیه را توقیف کند. اگر وسیله نقلیه مورد نظر دارای قابلیت های خودمختار باشد، سیستم بازپس گیری می تواند وسیله نقلیه را به مکانی منتقل کند که برای یدک کش برای بازیابی آن راحت تر است. در صورت اختیاری، سیستم مخزن می تواند به طور مستقل وسیله نقلیه را مستقیماً به آژانس بازپس گیری هدایت کند.

اعتبار تصویر: فورد اثر جسی اسمیت، گذشته اثر نیکولا بارتز، کامیون یدککش اثر جاشور