اخیرا رفتن برای متا سخت بوده است. پس از رسیدن به بالاترین رقم بیش از 378 دلار در سپتامبر 2021، سهام این شرکت در حال حاضر بیش از 70 درصد کاهش یافته و به 111.12 دلار در زمان نگارش می رسد.
این تغییرات نشانه ای از زمان است و احتمالا خیلی دیر شده است. هنگامی که این شبکه اجتماعی در اواسط دهه 2000 راه اندازی شد، حفظ حریم خصوصی آنلاین تقریباً به اندازه امروز نگران کننده نبود. به طور کلی اینترنت در آن زمان نیز بسیار رامتر بود، زیرا قلدری و آزار و اذیت آنلاین به سطح مدرن نرسیده بود.
مشاور شبکه های اجتماعی مت ناوارا اولین کسی بود که این تغییر را گزارش کرد، که از آن زمان توسط چندین نشریه از جمله TechCrunch تایید شده است.
به طور خلاصه: متا در تلاش برای سهولت در پیمایش و استفاده از فیس بوک، از ماه آینده چندین فیلد را از پروفایل کاربران حذف خواهد کرد. از اول دسامبر، نمایههای فیسبوک دیگر دیدگاههای مذهبی، دیدگاههای سیاسی، گرایش جنسی (“علاقهمند به”) و آدرس کاربر را برجسته نمیکنند.
اعتبار تصویر: جورج پاگان سوم، ماهی شنی
همین هفته گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اعلام کرد که این شرکت راه خود را با حدود 13 درصد از نیروی کار خود یا حدود 11000 کارمند جدا می کند تا بتواند لاغرتر و کارآمدتر شود. زاکربرگ گفت متا همچنین توقف استخدام خود را تا سه ماهه اول سال مالی خود تمدید می کند و هزینه های اختیاری را کاهش می دهد.
مطالب مرتبط: فیس بوک در متاورج جنون
من میخواهم در قبال این تصمیمها و نحوه رسیدن ما به اینجا پاسخگو باشم. میدانم که این برای همه سخت است، و بهویژه برای کسانی که تحت تأثیر قرار گرفتند متاسفم». زاکربرگ گفت و افزود که این یکی از سخت ترین تصمیماتی است که آنها در تاریخ شرکت گرفته اند.
سایر پلتفرمهای اجتماعی محبوب از جمله TikTok و Instagram به کاربران اجازه میدهند تا برخی از جزئیات را در مورد خود به اشتراک بگذارند، اما در مورد جزئیات بیش از حد خاص نباشند.

یکی از سخنگویان فیس بوک در ایمیلی به سایت فناوری که تغییرات معلق را تأیید می کند، گفت که آنها در حال ارسال اعلان ها برای کاربرانی هستند که فیلدها را پر کرده اند. نماینده فیس بوک همچنین خاطرنشان کرد که هیچ چیزی مانع از به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به این زمینه ها در جای دیگر این پلت فرم نیست.
تغییرات پروفایل فیس بوک از اول دسامبر اعمال می شود.