خلاصه: گیربکسهای دستی زمانی یکی از اصلیترین وسایل نقلیه سطح پایه و خودروهای اسپرت سطح بالا بودند، اما آن روزها مدتهاست گذشته است. مقرون به صرفهترین خودروهای امروزی با گیربکسهای اتوماتیک برای حداکثر سازگاری با راننده و حتی سریعترین سواریهای عملکردی، اکنون گیربکسهایی با سرعت زیاد و دو کلاچه برای تعویضهای سریع برقی دارند. با توجه به محبوبیت خودروهای الکتریکی، به نظر می رسد که گیربکس های دستی واقعاً در نمای عقب باقی می مانند.
لکسوس ایده های دیگری دارد.
همه چیز به نرم افزار برمی گردد. در تئوری، میتوانید آهنگی را برای یک سوپرای سنگین بارگذاری کنید و تجربه کنید که رانندگی با آن (حداقل در یک خط مستقیم) چگونه است. در مورد لکسوس LFA چطور؟ حتما چرا که نه. دوست دارید با یک وسیله نقلیه دیفرانسیل جلو به گشت و گذار بپردازید یا می خواهید در یک سواری RWD به عقب بپردازید؟ آن را داشته باشید. البته اگر بخواهید از مدل های تولیدکنندگان دیگر تقلید کنید، صدور مجوز یک کابوس خواهد بود، اما مطمئناً ایده جالبی است.
طبق گزارش ها، بخش لوکس خودروساز ژاپنی تویوتا در حال توسعه یک “گیربکس دستی” است که روزی می تواند در خودروهای الکتریکی استفاده شود. همانطور که مجله Evo اخیرا تاکید کرده است، این سیستم از یک پدال کلاچ مجازی و تعویض دنده استفاده می کند که در واقع به هیچ نوع گیربکس متصل نیستند. در عوض، هاپتیک های محلی همراه با نرم افزار و صدای مصنوعی پمپ شده در داخل کابین، این تجربه را تقلید می کنند، دقیقاً تا تحویل گشتاور موتورهای الکتریکی. اگر مثل یک تازه کار آن را جابجا کنید، مثل یک برونش می شود.
در واقعیت، لکسوس و تویوتا احتمالاً فقط میخواهند آن را رام نگه دارند و به سادگی از این ویژگی استفاده کنند تا رانندگی یک خودروی برقی معمولی را جذابتر کنند.
لکسوس در حال توسعه یک گیربکس دستی برای خودروهای الکتریکی است و در اینجا اولین نگاهی به نمونه اولیه کار می کنیم. آیا این آینده ماشین راننده است؟ https://t.co/sUIaspEpeO pic.twitter.com/aaTUBz6qGg
— مجله evo (@evomagazine) 5 دسامبر 2022
اعتبار تصویر: Pixabay