آینده نگر: از آنجایی که بخش متاورس متا، آزمایشگاه های واقعیت، چند میلیارد دلار دیگر را در سه ماهه گذشته به کوره ریخت، این شرکت به تولید محصولات VR ادامه می دهد. اینها شامل هدست بعدی متا کوئست است که قرار است در اواخر سال جاری جانشین متا کوئست 2 محبوب شود.
درز در سپتامبر گذشته نشان داد که Quest 3 دارای حسگر عمق، دو دوربین سیاه و سفید و دو دوربین RGB است که احتمالا برای نمایش محیط اطراف کاربر و ارائه یک تجربه واقعیت افزوده. دوربینهای خارجی Quest 2 فقط یک فید گذر ویدیویی سیاه و سفید ابتدایی را ارسال میکنند. این فاش شده همچنین به یک SoC Snapdragon، 2 LCD، لنزهای پنکیک نازک، تنظیمات مکانیکی IPD، یک اتصال پین pogo برای پایه شارژ و یک بند شبیه به Quest 2 اشاره کرده است.
زاکربرگ ابراز خوش بینی کرد که متا واقعیت در سال های آینده رشد خواهد کرد. این احساسات منعکس کننده اصرار او بر این است که VR و Metaverse یک سرمایه گذاری بلندمدت ارزشمند هستند، حتی پس از اینکه بخش متاورس شرکت او در سال 2022 14 میلیارد دلار از دست داد. متا انتظار دارد که در سال 2023 حتی با ادامه جاه طلبی های خود پول بیشتری از دست بدهد.
زمانی که متا Quest Pro را معرفی کرد، زاکربرگ تایید کرد که شرکت قصد دارد Quest 3 را در اواخر سال 2023 با قیمتی بین 300 تا 500 دلار عرضه کند. متا در حال حاضر Quest 2 را با قیمت 400 دلار ارائه میکند که به آن مزیت قیمتی قابل توجهی نسبت به پیشنهادات شرکتهایی مانند HTC و Valve میدهد که قیمت آنها بسیار بالاست. نگه داشتن Quest 3 با هزینه مشابه می تواند دامنه Meta Reality را افزایش دهد.
تماس درآمد سه ماهه چهارم 2022 متا شامل اطلاعات جدیدی در مورد هدست واقعیت مجازی بعدی این شرکت بود. متا که احتمالا Meta Quest 3 نامیده می شود، می خواهد این دستگاه وسیله نقلیه ای نسبتاً قابل دسترس برای جاه طلبی های واقعیت ترکیبی خود باشد.
مدیرعامل شرکت مارک زاکربرگ تأیید کرد که Quest 3 از Meta Reality استفاده می کند، فناوری شرکتی که هدست های VR را قادر به واقعیت افزوده می کند و آنها را به هدست های واقعیت ترکیبی تبدیل می کند. Meta Quest Pro 1500 دلاری که متا در اکتبر گذشته راه اندازی کرد، آن را به عنوان یک ویژگی اصلی شامل می شود.
به طور عجیبی، Quest 3 شامل ردیابی چشم نخواهد شد، قابلیتی که توسط رقیب فضای واقعیت مجازی سونی در هدست ۵۰۰ دلاری PlayStation VR 2 خود تبلیغ میکند. ردیابی چشم به نمایشگرهای دوگانه امکان میدهد دقیقاً مکان مورد نظر کاربر را تشخیص دهند و از آن اطلاعات برای اولویتبندی رندر پیکسل استفاده کنند، بنابراین در چرخههای پردازش گرافیکی ارزشمند صرفهجویی میکنند.