WTF؟! یکی از مالکان تسلا ویدیوی TikTok خود را در مورد کاستی های ظاهری خودرو دیده است که در فضای مجازی پخش می شود. ماریو زلایا میگوید پس از از بین رفتن باتری، خروج از تسلا مدل S خود را قفل کردهاند که برای تعویض آن 21000 دلار هزینه خواهد داشت.
سال گذشته، یک مرد فنلاندی با یک کانال مواد منفجره یوتیوب همکاری کرد تا تسلا مدل S مدل 2013 خود را منفجر کند، زیرا متوجه شد که یک باتری 22600 دلاری میخرد، زیرا “بیشتر از ضمانت 8 ساله آن گذشته است.”
مالک معتقد است نشت و زنگ زدگی زمانی شروع شده که خودرو در دوره گارانتی بوده است. Zelaya همچنین ادعا میکند که تسلا اعتبارات Uber خود را که زمانی که برای سرویسدهی ماشین رفت دریافت کرده بود، پس از اینکه مدام میپرسید چرا ماشین به باتری جدید نیاز دارد، لغو کرد.
زلایا پس از ظاهر شدن پیام هشدار «باتری ولتاژ بالا»، خودرو را به تسلا برد، اما به او گفته شد که گارانتی آن را پوشش نمیدهد. او درخواست یک باتری رایگان کرد، اما این درخواست رد شد، و او این اختیار را داشت که بیش از 21000 دلار برای تعویض یا فروش ماشین بپردازد.
@supermariozelaya در حال پاسخ به @Mario Zelaya در اینجا یک بهروزرسانی و برخی توضیحات در مورد تسلای مرده من است. همچنین، فردی فردا آن را به قیمت 19 هزار دلار می خرد و مسئولیت باز کردن ماشین را بر عهده می گیرد. من 85 پیام در FB Marketplace در آن دریافت کردم …. حدس می زنم آن را ارزان می فروشم؟ #تسلا #ماشین ♬ صدای اصلی – ماریو زلایا
زلایا اذعان میکند که میتوانست با برداشتن سپر جلو یا عبور از چاه لاستیک به تسلا دسترسی پیدا کند، اما «وقت برای این کار نداشت».
زلایا که در تورنتو، کانادا زندگی می کند، گفت که در سال 2013 140,000 دلار (کانادایی) برای ماشین کاملاً جدید پرداخت کرده است. به گفته ایلان ماسک، باتری های موجود در این کارت ها برای مسافت 300,000 تا 500,000 مایل یا حدود 21 تا 25 طراحی شده اند. سالها قبل از تعویض. اما خودروی برقی Zelaya تنها پس از 77000 مایل به یک خودروی جدید نیاز داشت.
با خاموش شدن باتری، زلایا نمی توانست به وسیله نقلیه دسترسی داشته باشد یا حتی به اسناد مالکیت داخل آن دسترسی پیدا کند. او می گوید که به اتهامی نیز پاسخ نمی دهد. او در این ویدئو گفت: “به همین دلیل است که مردم هرگز تسلا نخرید.”
این وضعیت زمانی پایان یافت که زلایا پس از پرداخت 30 دلار برای اسناد مالکیت جدید، خودرو را فروخت. به نظر میرسد که مالک جدید زمان لازم را برای برداشتن سپر برای دسترسی پیدا کرده است.
بعید به نظر می رسد که Zelaya در آینده به برند خودرو بازگردد: “من دیگر هرگز تسلا دیگری نخواهم خرید.” “این راه درازی است که من می گویم از تسلاس دوری کنید. آنها ماشین های بی رحمانه، تولید بی رحمانه هستند و حتی بدتر از آن، آنها یک شرکت 10 ساله هستند.”
زلایا گفت مشکل این است که برخی از خودروهای تسلا مدل S در سالهای 2013 و 2014 دچار مشکل شدند که در آن مایعی از شیلنگ تخلیه سیستم تهویه مطبوع بر روی باتری چکیده و باعث زنگ زدگی باتری شده است. فوت کرد.