مایکروسافت از ضرب الاجل ژانویه اتحادیه اروپا با امتیازاتی برای تضمین خرید Activision خود جلوگیری می کند


چرا مهم است: پیشنهاد هنگفت 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard King با بررسی دقیق تری از سوی رگولاتورها در سرتاسر جهان مواجه است که عمدتاً در مورد آینده فرنچایز اکتیویژن Call of Duty است. گزارش ها حاکی از آن است که ردموند به ارائه امتیازات برای تسریع معامله ادامه خواهد داد.

روز دوشنبه، منابعی به رویترز گفتند که مایکروسافت به زودی به قانونگذاران اتحادیه اروپا امتیازات بیشتری برای کاهش نگرانی‌ها در مورد تلاش برای خرید Activision ارائه خواهد کرد. با این حال، این راه حل ها باید قبل از ضرب الاجل ژانویه اتحادیه اروپا ارائه شوند. اتحادیه اروپا به دنبال بررسی‌های سازمان رقابت و بازار (CMA) در بریتانیا و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) به جدیدترین تنظیم‌کننده‌ای تبدیل شد که به طور رسمی این قرارداد را در اوایل ماه جاری زیر ذره بین قرار داد.

این روند اتحادیه اروپا را ملزم می کند که بیانیه اعتراض – فهرستی رسمی از شکایات رقابتی – را از هم اکنون تا زمانی در ژانویه ارائه کند. مایکروسافت می‌تواند شانس بسته شدن قرارداد را با ارائه راه‌حل‌ها قبل از مهلت مقرر بهبود بخشد.

امتیازات مایکروسافت احتمالاً مربوط به فرانشیز Call of Duty است که بهانه اصلی سونی برای توقف خرید است. سونی بارها ابراز نگرانی کرده است که مایکروسافت پس از خرید بازی Call of Duty را به کنسول های ایکس باکس محدود کند. در مقابل، مایکروسافت به طور مداوم اعلام کرده است که به انتشار آثار در این سری در پلی استیشن ادامه خواهد داد.

مایکروسافت هفته گذشته فاش کرد که به سونی پیشنهاد داده است تا Call of Duty را به مدت 10 سال روی پلی استیشن نگه دارد، اما سونی به طور عمومی در مورد این پیشنهاد اظهار نظر نکرده است. کمیسیون اروپا اجازه داده است که سری بازی های تیراندازی نظامی یک نگرانی اصلی در مورد خرید است، بنابراین یک راه حل مشخص در مورد Call of Duty می تواند به اهداف مایکروسافت برسد.

با این حال، این امتیاز شرط مطمئنی نخواهد بود. سونی و تنظیم‌کننده‌ها نگران هستند که ویژگی‌های فکری Activision Blizzard مانند Warcraft، StarCraft، Diablo، Overwatch و Candy Crush می‌تواند به Game Pass و Xbox Cloud Gaming مایکروسافت در بازارهای نوظهور بازی‌های ابری و اشتراک مزیتی ضدرقابتی بدهد. توافق قبلی با سونی می تواند Call of Duty را از خدمات اشتراک مایکروسافت حداقل برای چند سال پس از خرید حذف کند. با این حال، ارائه راهکارهای درمانی به اتحادیه اروپا لزوماً فشار CMA و FTC را کاهش نخواهد داد.

هفته گذشته، Politico گزارش داد که FTC ممکن است یک شکایت ضد انحصار علیه این معامله را آغاز کند. کمیسیون قبلاً سپرده‌های ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت و بابی کوتیک، رئیس Activision را تکمیل کرده است، اما با مایکروسافت یا وکلای Activision ملاقات نکرده است. شکایت مطمئن نیست، اما در صورت پیگیری FTC ممکن است ماه آینده آغاز شود.



منبع