مایکروسافت سونی را با Blockbuster مقایسه می‌کند و پیشنهاد 10 ساله CoD-PlayStation را تأیید می‌کند


یک سیب زمینی داغ: برد اسمیت، رئیس و نایب رئیس مایکروسافت می گوید که شکایت FTC از این شرکت برای جلوگیری از خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard به رقبا، مصرف کنندگان و هزاران توسعه دهنده بازی آسیب می رساند. او همچنین اعتراضات سونی به این معامله را با بلاک باستری مقایسه کرد که از ظهور نتفلیکس شکایت داشت.

اسمیت در یک پست مهمان وال استریت ژورنال نوشت که مایکروسافت با چالش های بزرگی در صنعت بازی مواجه است. او خاطرنشان کرد که وقتی صحبت از بازی های کنسولی به میان می آید، ایکس باکس پشت پلی استیشن و نینتندو سوییچ قرار می گیرد و مایکروسافت هیچ حضوری در صنعت بازی های موبایلی ندارد که 50 درصد از کل درآمد جهانی بازی یا 92.2 میلیارد دلار را در سال 2022 ایجاد کرد.

اسمیت خاطرنشان کرد که بخش قابل توجهی از درآمد بازی های موبایلی از طریق هزینه های فروشگاه اپلیکیشن به گوگل و اپل می رسد. تصاحب Activision به مایکروسافت که دارای ارزش بازار 1.87 تریلیون دلاری است، اجازه می دهد تا از طریق “نوآوری” با این شرکت ها رقابت کند.

بیشتر استدلال اسمیت برای خرید شامل اضافه کردن عناوین بیشتری به سرویس Xbox و PC Game Pass از جمله World of Warcraft و Call of Duty است. از زمانی که اخبار خرید در ژانویه منتشر شد، CoD یک موضوع بحث برانگیز بوده است.

“سونی به عنوان بلندترین مخالف ظاهر شده است. به همان اندازه که Blockbuster درباره ظهور نتفلیکس بود، از این معامله هیجان زده است. اصلی ترین خطر احتمالی ضد رقابتی که سونی مطرح می کند این است که مایکروسافت عرضه Call of Duty را در پلی استیشن متوقف می کند. اسمیت نوشت: از نظر اقتصادی غیرمنطقی است.

مدیر اجرایی مایکروسافت مجدداً تأکید کرد که بخش مهمی از درآمد CoD از پلی استیشن حاصل می شود و بازی متقابل بین کنسول ها بسیار محبوب است. او همچنین قرارداد 10 ساله گزارش شده قبلی برای حفظ این سری در پلی استیشن را که مایکروسافت به سونی پیشنهاد کرده بود، تأیید کرد و افزود که شرکت ردموندی مایل است این توافق را به صورت قانونی در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا قابل اجرا کند. علاوه بر این، مایکروسافت تضمین های مکرر داده است که Call of Duty «تا زمانی که پلی استیشن وجود دارد» روی پلی استیشن باقی خواهد ماند.

اسمیت در پایان گفت: “به این فکر کنید که چقدر بهتر است که یک فیلم را از روی مبل خود پخش کنید تا اینکه به سمت Blockbuster بروید. ما می خواهیم همان نوع نوآوری را به صنعت بازی های ویدیویی بیاوریم.”

این هفته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در مورد اینکه آیا باید یک شکایت ضد تراست علیه مایکروسافت برای جلوگیری از خرید Activision ایجاد کند یا خیر، اختلاف نظر دارد. FTC ممکن است به جای اینکه با رای تقسیم شده روبرو شود، این معامله را تایید کند. برخی از کشورها، از جمله برزیل و عربستان سعودی، قبلاً به این خرید چراغ سبز نشان داده‌اند، اما همچنان به مجوز بریتانیا و اتحادیه اروپا نیاز دارد.



منبع