Babylon.js 6.0 همچنین شامل «حالتهای اولویت عملکرد» جدید است که طبق گفته ردموند میتواند تا «۵۰ برابر سریعتر رندر و عملکرد» تولید کند. توسعهدهندگان اکنون میتوانند بین سه حالت رندر متفاوت، پیروی از یک رویکرد سنتیتر (حالت سازگاری به عقب)، انتخاب یک سطح میانی (حالت متوسط) یا رفتن به همه چیز با یک «مسیر عملکرد» شدیدتر با حالت تهاجمی، انتخاب کنند. توسعهدهندگان میتوانند قابلیتهای جدید بابیلون را با کد ad-hoc «زمین بازی» در اینجا امتحان کنند.
مایکروسافت عملکرد رندر سه بعدی در وب را با Babylon.js 6.0 بهبود می بخشد
پیشرفت اصلی در Babylon.js 6.0 پشتیبانی از موتور فیزیک Havok است. مایکروسافت تاکید کرد Havok در سال 1998 برای ارائه رندر فیزیکی صحیح در توسعه بازی های AAA ایجاد شد و اکنون در بیش از 600 محصول استفاده شده است.
Babylon.js توسط توسعه دهندگان مایکروسافت David Catuhe و David Rousset به عنوان یک پروژه جانبی رایگان ایجاد شد و در ابتدا توسط شرکت Redmond در سال 2013 تحت یک “مجوز منبع اشتراکی” (مجوز عمومی مایکروسافت) منتشر شد. با این حال، آخرین نسخه موتور تحت مجوز سنتی Apache (2.0) در دسترس است، و بیش از 190 مشارکت کننده و برخی شرکت های تجاری (مانند Ubisoft) اکنون روی آن کار می کنند.
مایکروسافت از انتشار Babylon.js 6.0، نسخه جدید موتور سه بعدی بلادرنگ خود برای نمایش گرافیک های سه بعدی در یک مرورگر وب سازگار با HTML5 خبر داد. Babylon.js 6.0 تا حد زیادی قابلیتها و عملکرد موتور را بهبود میبخشد و به توسعهدهندگان وب این فرصت را میدهد تا از یک فناوری پیشرو برای گرافیک مبتنی بر فیزیک بدون نیاز به ابررایانه برای نمایش بیش از 15 فریم در ثانیه روی صفحه استفاده کنند.
در متن: فناوری وب در حال به دست آوردن قابلیتهای جدید رندر سه بعدی کلاس بومی سریعتر از همیشه است. گوگل در حال کار بر روی موتور نسل بعدی خود است، در حالی که مایکروسافت به بهبود پروژه ای که حاصل وقت آزاد چند توسعه دهنده است، ادامه می دهد.
کد منبع Babylon.js بر اساس TypeScript (زیرمجموعه ای از زبان جاوا اسکریپت) است و در یک نسخه سازگار با جاوا اسکریپت کامپایل می شود. موتور و برنامه های وب نوشته شده روی آن به طور بومی در یک مرورگر وب که قادر به اجرای کد HTML5 و اپلت های WebGL برای رندر سه بعدی است، تفسیر می شوند. در مقایسه با رویکرد مایکروسافت، گوگل تصمیم گرفته است با نسل بعدی API سه بعدی خود به نام WebGPU از مسیر WebGL اجتناب کند.
با استفاده از “افزونه جدید WASM” به همراه یک API کاملاً بازنگری شده Physics، Babylon.js اکنون میتواند رندر مدل واقعیتر و عملکردی تا 20 برابر سریعتر ارائه دهد. مایکروسافت گفت علیرغم ارائه قدرت بیشتر، کنترل بیشتر و ویژگی های بیشتر، استفاده از Physics API جدید آسان تر است.