مایکروسافت می گوید ادغام Activision Blizzard بدون Call of Duty امکان پذیر نیست

مایکروسافت بیکار ننشسته است. در همین هفته، مایکروسافت قراردادی 10 ساله با نینتندو منعقد کرد تا بازی های ایکس باکس را به پلتفرم های نینتندو بیاورد. در همین حال، یک قرارداد جداگانه با انویدیا به بازیکنان GeForce Now اجازه می‌دهد تا بازی‌های رایانه شخصی Xbox را استریم کنند.

در گزارشی مرتبط، منابع به GamesIndustry.biz گفتند که سونی به عقب نشینی از خرید پیشنهادی مایکروسافت ادامه می دهد. افراد مطلع گفتند که ظاهراً دو طرف به توافق دوجانبه در مورد ادغام نزدیک نیستند.

پس از جلسه درهای بسته با رگولاتورهای اتحادیه اروپا در روز سه شنبه، از براد اسمیت، رئیس مایکروسافت پرسیده شد که آیا از دست دادن امتیاز Call of Duty باعث به خطر افتادن این معامله می شود یا خیر. اسمیت گفت که آنها «فکر نمی‌کنند که فکر کنیم یک بازی یا یک تکه را بتوان از بقیه جدا کرد، عملی یا واقعی نیست».

“یا می خواهید اجازه دهید آینده با حفاظ های رفتاری و راه حل ها پیش برود و این عنوان را به 150 میلیون نفر دیگر بیاورید؟ من فکر می کنم این انتخاب اساسی است که بیشتر تنظیم کننده ها در سراسر جهان باید به آن بپردازند.”

«آیا می‌خواهید یک معامله را از بین ببرید و موقعیت سونی را در سهم 80 درصدی خود در اتحادیه اروپا، یا مثلاً 70 درصد سهم در سطح جهان، در بازاری که 20 سال است یک شرکت فوق‌العاده مسلط بوده، تثبیت کنید؟

در ماه دسامبر، FTC شکایتی را برای جلوگیری از خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت ارائه کرد.

بخونید:  1024 گیگابایت برابر با 1 ترابایت است. 1024 ترابایت برابر با 1 پتابایت است. یک پتابایت چند گیگابایت است؟

تصویر بزرگ: مایکروسافت به صراحت اعلام کرده است که علاقه ای به خرید اکتیویژن بلیزارد ندارد مگر اینکه فرنچایز Call of Duty بخشی از این معامله باشد. در اوایل این ماه، تنظیم‌کننده‌های بریتانیا در مورد خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard ابراز نگرانی کردند. یکی از راه های بالقوه برای کاهش اضطراب این است که اکتیویژن بلیزارد فرنچایز بسیار موفق Call of Duty را بفروشد، اما مایکروسافت علاقه ای به انحراف ندارد.

اسمیت با فشار بر این موضوع گفت که معتقد است که سازمان رقابت و بازار (CMA) باید تصمیمی اتخاذ کند.

اعتبار تصویر: لالش الدرویش



منبع

ارقام اسمیت اشاره به اصرار مایکروسافت بر این است که کنسول پلی استیشن سونی سهم بازار بسیار بیشتری نسبت به ایکس باکس خودش دارد.

مخالفان ادغام مایکروسافت / اکتیویژن بلیزارد، از جمله سونی، نگران هستند که مایکروسافت بتواند عناوینی مانند Call of Duty را انحصاری برای ایکس باکس بسازد و به طور موثر رقابت را خنثی کند. یک نظرسنجی انجام شده توسط CMA نشان داد که 24 درصد از بازیکنان PlayStation CoD در صورت تبدیل شدن به یک فرنچایز انحصاری ایکس باکس، کنسول‌های خود را تغییر می‌دهند.