مایکروسافت DirectStorage 1.1 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد


چرا مهم است: زمان بارگذاری یکی از مزیت‌هایی است که کنسول‌های جدید مایکروسافت و سونی نسبت به رایانه شخصی از آن برخوردار بوده‌اند و از فضای ذخیره‌سازی NVMe خود بهره می‌برند. مایکروسافت به دنبال آن است که با DirectStorage این مزیت را برای ویندوز به ارمغان بیاورد و یک جزء حیاتی را در این هفته برای توسعه دهندگان منتشر کند.

مایکروسافت روز سه شنبه اعلام کرد که توسعه دهندگان اکنون می توانند DirectStorage را در بازی های رایانه شخصی خود پیاده سازی کنند. این به‌روزرسانی برای اینکه بازی‌ها به درستی از SSD‌های سریع‌تر حافظه غیرفرار اکسپرس (NVMe) استفاده کنند، ضروری است.

انتشار این هفته به توسعه دهندگان امکان دسترسی به سیستم های فشرده سازی و رفع فشرده سازی جدید مایکروسافت را می دهد و به آنها اجازه می دهد تا برخی از وظایف را از CPU به GPU تخلیه کنند. قبل از پایان سال، مایکروسافت کد فشرده سازی دارایی را در سیستم های غیر ویندوزی منتشر خواهد کرد.

اینتل، AMD و Nvidia اخیراً اعلام کردند که آخرین درایورهای کارت گرافیک آنها از DirectStorage 1.1 پشتیبانی می کند و به هر فروشنده GPU اجازه می دهد پیشرفت های منحصر به فردی را انجام دهد. به عنوان مثال، انویدیا سیستم فشرده‌سازی GPU RTX I/O خود را معرفی کرد که بر پایه DirectStorage ساخته شده است. با این حال، وظیفه توسعه دهندگان است که این ویژگی ها را برای بازیکنان اجرا کنند تا از مزایای آن بهره مند شوند.

کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و سری ایکس‌باکس می‌توانند محیط‌های بازی بزرگ را سریع‌تر از همیشه بارگیری و پخش کنند، زیرا فرآیندهای ورودی/خروجی آنها به صراحت برای SSD نوشته شده است. متأسفانه، سیستم های بارگذاری طراحی شده در اطراف هارد دیسک هنوز رایانه های شخصی را عقب نگه می دارند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در حالی که همه SSD‌ها بازی‌ها را به‌طور قابل توجهی سریع‌تر از HDD‌ها بارگیری می‌کنند، دستگاه‌های NVMe تقریباً هیچ مزیتی نسبت به SSD‌های کندتر SATA ندارند.

آوردن DirectStorage از ایکس باکس به ویندوز می تواند کل پهنای باند درایوهای NVMe را برای بازی های رایانه ای باز کند. ردموند اولین API خود را در ماه مارس برای توسعه دهندگان منتشر کرد و به آنها اجازه داد تا با افزایش تعداد درخواست های ورودی/خروجی برای اشباع پهنای باند SSD های مدرن، سرعت انتقال را افزایش دهند.

اسکوئر انیکس نتایج را در GDC 2022 با Forspoken نشان داد – اولین بازی رایانه شخصی که قصد استفاده از DirectStorage را دارد. این آزمایش صحنه ای از بازی را در کمتر از دو ثانیه روی یک SSD M.2 بارگذاری کرد – تقریباً دو برابر سریعتر از SATA SSD و 10 برابر سریعتر از HDD. با این حال، اسکوئر انیکس گفت که می‌تواند با کار توسعه بیشتر، زمان بارگذاری را حتی قبل از عرضه Forspoken در 24 ژانویه سریع‌تر کند، احتمالاً اشاره به ابزارهای رفع فشرده‌سازی GPU که مایکروسافت به تازگی با DirectStorage 1.1 منتشر کرده است.

استفاده کامل از DirectStorage به ویندوز 11 نیاز دارد. کاربرانی که نمی‌خواهند از ویندوز 10 ارتقاء دهند، همچنان شاهد برخی بهبودهای عملکردی خواهند بود، اما پشته ذخیره‌سازی سیستم عامل قدیمی ممکن است آنها را متوقف کند.

اعتبار تصویر: Nvidia



منبع