متا از دستور بریتانیا پیروی می کند و Giphy را با ضرر زیادی به Shutterstock می فروشد

شاتر استوک انتظار ندارد که Giphy در سال 2023 تأثیر مالی زیادی داشته باشد، اگرچه “تلاش های متمرکز بر درآمدزایی” در طول سال 2024 و پس از آن باید این وضعیت را تغییر دهد.

متا از دستور اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) برای فروش Giphy، موتور جستجوی GIFهایی که در اواسط سال 2020 به دست آورده بود، پیروی کرده است.

با این حال، در پشت صحنه از جنبه فنی، چیز زیادی تغییر نخواهد کرد، زیرا این معامله شامل یک بند API است که دسترسی مداوم به محتوای Giphy را در پلتفرم های متا از جمله فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ تضمین می کند.

متا (که در آن زمان با نام فیس بوک شناخته می شد) گزارش شده است که حدود 400 میلیون دلار برای Giphy پرداخت کرده است. تقریباً بلافاصله، CMA تحقیقاتی را در مورد این خرید آغاز کرد و طولی نکشید که آنها به این نتیجه رسیدند که ادغام بر رقابت رسانه های اجتماعی تأثیر منفی خواهد گذاشت. فیسبوک به دلیل امتناع از همکاری با قانونگذاران 70 میلیون دلار جریمه شد و دستور فروش Giphy را صادر کرد. غول رسانه های اجتماعی به این تصمیم اعتراض کرد اما حکم CMA در نهایت پابرجا ماند.

انتظار می رود این معامله در ژوئن 2023 بسته شود و در انتظار شرایط بسته شدن معمول باشد.



منبع

Shutterstock گفت Giphy دارای 1.7 میلیارد کاربر روزانه است که روزانه بیش از 1.3 میلیارد درخواست جستجو ایجاد می کنند و هر روز بیش از 15 میلیارد نمایش را از طریق 14000+ ادغام API / SDK ارائه می دهند.

بخونید:  آیا انویدیا می تواند عرضه RTX 4000 را تا دسامبر به تعویق بیاندازد؟

Giphy توسط Alex Chung و Jace Cooke در سال 2013 و ابتدا به عنوان موتور جستجوی GIF تاسیس شد. این سرویس در خارج از دروازه محبوبیت خود را نشان داد و به زودی برای به اشتراک گذاری فایل های GIF در فیس بوک و توییتر گسترش یافت.

به طور خلاصه: شرکت ارائه دهنده رسانه سهام Shutterstock با خرید Giphy از متا به مبلغ 53 میلیون دلار به صورت نقدی موافقت کرده است که به میزان قابل توجهی کمتر از شایعه شده 400 میلیون دلاری است که چند سال پیش برای این دارایی پرداخت کرده بود.

پاول هنسی، مدیر عامل شاتر استوک، گفت که گیفی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فراتر از موارد استفاده تبلیغاتی و بازاریابی را به مکالمه‌های معمولی گسترش دهند. طبق گزارش Shutterstock، GIF ها بیش از 75 درصد احساسات مثبت در میان مصرف کنندگان دارند. البته، برندهای بزرگی از جمله دیزنی، نتفلیکس، NBC، NFL و NBA همگی از Giphy برای تزریق خود به این «مکالمه‌های معمولی» استفاده می‌کنند.