چه اتفاقی افتاد؟ دیزنی به تازگی فاش کرد که چند نفر برای ردیف پشتیبانی شده از تبلیغات Disney+ ثبت نام کرده اند، اگرچه این اعلامیه غیرعمدی بود. این خود باب ایگر، مدیرعامل شرکت بود که این گاف را ایجاد کرد، اگرچه او – در آینده نزدیک – اضافه کرد: “نمیدانم قرار است این اعداد را منتشر کنم یا نه.”
دیروز در طی گزارش درآمد سه ماهه چهارم مالی 2024 دیزنی، یکی از تحلیلگران وال استریت ژورنال از ایگر درباره چشم انداز رشد و استراتژی قیمت گذاری دیزنی پلاس پرسید.
ایگر فاش کرد که 37 درصد از کاربران دیزنی+ مستقر در ایالات متحده برای ارزانترین سطح پشتیبانی شده آگهی ثبتنام کردهاند. این مقدار کمی بیشتر از رقم جهانی 30 درصد است.
در حالی که مدیرعامل آمار دقیقی را اعلام نکرد، 56 میلیون مشترک Disney+ در ایالات متحده وجود دارد. اگر 37 درصد از آنها در سطح تبلیغات باشند، به این معنی است که حدود 20.7 میلیون نفر نمایش ها و فیلم های خود را با تبلیغات قطع کردند. با 122.7 میلیون مشترک جهانی و 30٪ در تبلیغات، این بدان معناست که 36.8 میلیون مشتری Disney+ در هزینه های نفوذ تبلیغات صرفه جویی می کنند.
در مقایسه با هزینه ماهانه 10 دلاری دیزنی، سطح 7 دلاری نتفلیکس با پشتیبانی از تبلیغات 3 دلار ارزان تر است. ددلاین گزارش می دهد که نتفلیکس 70 میلیون نفر در سراسر جهان در این طرح حضور دارند. این بیشتر از Disney+ است، اما با تعداد مشترکین جهانی 282.7 میلیون، به این معنی است که تقریباً 25٪ از کاربران نتفلیکس تبلیغات حمایت شده را انتخاب می کنند.
در دسامبر سال 2023، 5 درصد از مشترکان نتفلیکس ایالات متحده آگهی های بازرگانی نشان می دادند، در مقایسه با 17 درصد برای دیزنی پلاس. به نظر می رسد بسیاری از مردم در سال گذشته صرفه جویی در هزینه و تغییر به تبلیغات حمایت شده را انتخاب کرده اند.
بعید است که ایگر از افشاگری تصادفی خود خیلی ناراحت شود، با توجه به عملکرد دیزنی در طول سه ماهه. Deadpool & Wolverine و Inside Out 2، دو فیلم برتر سال 2024 تاکنون، که هر دو بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته اند، درآمد سالانه 6 درصدی را به حدود 22.57 میلیارد دلار رسانده اند و انتظارات تحلیلگران وال استریت را پشت سر گذاشته اند.
خدمات اشتراک دیزنی نیز نقطه درخشانی بوده است: اکنون 174 میلیون اشتراک برای Disney+ core و Hulu دارد. اشتراک جهانی دیزنی + به تنهایی نسبت به سه ماهه قبل 4.4 میلیون نفر افزایش یافته است، در حالی که Hulu 900000 مشترک دیگر به دست آورده است. درآمد پخش با 15 درصد افزایش به 5.78 میلیارد دلار و فروش تبلیغات 14 درصد افزایش یافت. دیزنی گفت که دستاوردهایش از قیمت اشتراک بالاتر و هزینه های بازاریابی کمتر است.