دیوید وانگ، معاون ارشد مهندسی در Radeon Technologies، استفاده از شتاب هوش مصنوعی را برای بهبود هوش مصنوعی و حرکت NPC ها در بازی ها پیشنهاد کرد. او همچنین گفت که هوش مصنوعی میتواند خط لوله گرافیکی را از طریق تکنیکهای عصبی تسریع کند و از انتشار پایدار در میان سایر فناوریها نام برد.
مصاحبه وانگ همچنین موضوعاتی مانند گذر از شیدرهای اولیه به مش را پوشش می دهد. این شرکت همچنین در حال تحقیق در مورد فناوری است که می تواند رابطه بین CPU و GPU را هنگام ترسیم گرافیک تغییر دهد.
انویدیا از عملکردهای هوش مصنوعی انحصاری RTX مانند حذف نویز، شبیهسازی تماس چشمی در ویدیو و ارتقاء سطح ویدیوهای وب رونمایی کرده است. وانگ اشاره کرد که برخی از این برنامه ها لزوماً به هوش مصنوعی نیاز ندارند و انویدیا از آنها برای ترویج فناوری اختصاصی خود استفاده می کند. وانگ از موضع انویدیا انتقاد نمی کند، اما پیشنهاد می کند که مشتریان ممکن است برای ویژگی هایی که هرگز استفاده نمی کنند، پول پرداخت کنند.
در مصاحبهای که اخیراً منتشر شده است، شخصیتهای ارشد AMD علاقه خود را به برنامههای هوش مصنوعی در کارتهای گرافیکی که فراتر از بازسازی تصویر هستند، ابراز کردند که انویدیا آن را محبوب کرد. نظرات ترجمه شده توسط ماشین اولین باری است که این شرکت پس از رونمایی از اولین پردازندههای گرافیکی خود که در اواخر سال گذشته از شتابدهندههای هوش مصنوعی استفاده میکردند، به طور مفصل در مورد این موضوع صحبت میکرد.
هنگامی که AMD در ماه دسامبر RX 7900 XT و 7900 XTX را با شتابدهندههای هوش مصنوعی معرفی و راهاندازی کرد، ناظران تصور کردند که آنها پاسخ شرکت به هستههای تانسور Team Green هستند. ممکن است اینطور باشد، اما AMD نمیخواهد در همین جا متوقف شود.
وانگ گفت که AMD میخواهد اطمینان حاصل کند که شتاب هوش مصنوعی در پردازندههای گرافیکی بازی خود در درجه اول بر بهبود تجربه بازی تمرکز دارد. نظرات او دیدگاه تیم رد را با برنامههای غیربازی مختلف تیم گرین که از هستههای تانسور استفاده میکنند، در تضاد قرار میدهد.
در متن: Team Red سختافزار شتابدهی هوش مصنوعی خود را در کنار کارتهای گرافیک Radeon RX 7000 در ماه دسامبر معرفی کرد، اما در مورد اینکه قصد دارد با آنها چه کاری انجام دهد – حداقل به زبان انگلیسی، چیز زیادی نگفت. خروجی ژاپنی 4Gamer با AMD در مورد تفاوت جاه طلبی های هوش مصنوعی آن با Nvidia صحبت کرد.
انویدیا دائماً به فناوری DLSS خود می بالد که به هسته های تانسور کارت گرافیک RTX برای بهبود کیفیت و عملکرد تصویر از طریق یادگیری ماشینی متکی است. همتای تیم رد، FSR، بدون شتاب مبتنی بر سختافزار برای رسیدن به هدفی مشابه تلاش میکند، و آن را بر روی پردازندههای گرافیکی بیشتری در دسترس قرار میدهد، اما بسته به موقعیت، اثربخشی بالقوه کمتری دارد.