مدیر نرم افزار تسلا اعتراف کرد که ویدیوی آزمایشی Autopilot 2016 اجرا شده است

این کلیپ تسلا مدل X را نشان می‌دهد که در تقاطع‌ها توقف می‌کند و از چراغ‌های راهنمایی اطاعت می‌کند، حتی اگر الوسوامی اعتراف کرد که Autopilot در آن زمان «قابلیت کنترل چراغ راهنمایی» نداشت. او همچنین گفت که این نسخه ی نمایشی به جای استفاده از داده های دوربین ها و سنسورهای خودرو، «ویژه مسیری از پیش تعیین شده» است. او گفت: “این از اطلاعات از پیش نقشه برداری اضافی برای رانندگی استفاده می کرد.”

پس از اینکه تسلای هوانگ در مارس 2018 در بزرگراه 101 در مونتین ویو کالیفرنیا تصادف کرد، سازنده خودرو گفت که هوانگ مسئول این است که علیرغم هشدارهای مکرر خودرو برای در دست گرفتن کنترل، دستانش را از چرخ دور نگه داشته است. با این حال، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل گفت که هوانگ بارها به دوستان و خانواده خود در مورد انحراف تسلا در آن مانع تصادف خاص شکایت کرده است.

الوسوامی در اظهارات اخیر برای شکایتی علیه تسلا که توسط خانواده وی “والتر” هوانگ، که در سال 2018 در اثر برخورد با یک مانع بزرگراهی در حالی که خلبان خودکار درگیر بود، جان خود را از دست داد، الوسوامی گفت که هدف این ویدئو “نداشتن دقیق آنچه بود.” در سال 2016 برای مشتریان در دسترس بود. این برای به تصویر کشیدن آنچه امکان ساخت در سیستم وجود داشت بود.”

تسلا با چندین پرونده قضایی مرتبط با نرم افزار Autopilot خود مواجه است. سال گذشته وقتی اعلام کرد که سنسورهای مافوق صوت از وسایل نقلیه خود را به عنوان بخشی از تغییر به Tesla Vision، سیستم Autopilot مبتنی بر دوربین خود، که قبلاً سیستم‌های راداری را حذف کرده بود، حذف کرد، بحث‌های بیشتری وجود داشت.

بخونید:  آسیب‌پذیری جدید Zenbleed، کاربران CPU AMD Ryzen را در معرض خطر سرقت اطلاعات قرار می‌دهد





منبع

این ویدئو با یک شعار شروع می شود که می گوید: “فردی که روی صندلی راننده است فقط به دلایل قانونی آنجاست. او کاری انجام نمی دهد. ماشین خودش رانندگی می کند.”

این ویدئو با استفاده از نقشه برداری سه بعدی در مسیر از پیش تعیین شده از خانه ای در منلو پارک، کالیفرنیا، به پالو آلتو ایجاد شده است. الوسوامی گفت رانندگان برای به دست گرفتن کنترل در دویدن های آزمایشی مداخله کردند و هنگامی که می خواستند توانایی های خود پارکینگ خودرو را نشان دهند، به حصاری در پارکینگ تسلا برخورد کرد.

اندرو مک‌دویت، که نماینده همسر هوانگ است، به رویترز گفت که این ویدئو “بدیهی است که نمایش آن ویدئو بدون هیچ سلب مسئولیت یا ستاره گمراه کننده است.”

تسلا خودش را (به هیچ وجه بدون کمک انسانی) از خیابان‌های شهری به بزرگراه به خیابان می‌برد، سپس یک نقطه پارک پیدا می‌کند https://t.co/V2T7KGMPBo

— ایلان ماسک (@elonmusk) 20 اکتبر 2016

نیویورک تایمز در سال 2021 گزارش داد که تسلا از یک مسیر از پیش نقشه برداری شده در این ویدئو استفاده کرده و یک خودرو در حین تصویربرداری تصادف کرده است.

WTF؟! ویدئویی را که تسلا در سال 2016 منتشر کرد و سیستم کمک راننده Autopilot را به نمایش گذاشت، از جمله توانایی آن برای توقف در چراغ قرمز راهنمایی و حرکت به محض سبز شدن، به خاطر دارید؟ به گفته آشوک الوسوامی، مدیر نرم افزار Autopilot تسلا، این ویدئو صحنه سازی شده است.

الوسوامی گفت که این ویدئو پس از آن ساخته شده است که رئیس تسلا، ایلان ماسک، از تیم خلبان خودکار خواست تا “نمایش قابلیت های سیستم” را طراحی کنند. ماسک بعداً این ویدیو را در توییتی تبلیغ کرد و به خود می بالید که «تسلا خودش را (بدون کمک انسانی) از خیابان های شهری به بزرگراه به خیابان می زند، سپس یک جای پارک پیدا می کند».