مد MyHouse Doom یک شاهکار در ویرایش ترسناک نقشه است

هشدار اسپویلر: اگر قصد دارید بازی Doom 2 Mod MyHouse.wad را بازی کنید، همین حالا خواندن را متوقف کنید و در سوراخ خرگوش شیرجه بزنید که این بازی کاملاً مستقل است. در حالی که من از اسپویلرهای اصلی و پاسخ های معما اجتناب می کنم، حتی اسپویل های جزئی نیز بر تجربه این خلقت تأثیر می گذارند و به طور بالقوه آن را خراب می کنند. پس فقط اگر قصد بازی کردن ندارید ادامه مطلب را بخوانید.

بیش از یک دهه است که وارد انجمن نشده‌ام، اما یکی از دوستان صمیمی دوران کودکی من اخیراً درگذشت و من تصمیم گرفتم برخی از چیزهای Doom را که در دوران کودکی می‌سازیم مرور کنم. سخت‌ترین قسمت بازیابی آن بود. از فلاپی دیسک های 3.5 اینچی قدیمی من! چند ساعت طول کشید، اما موفق شدم چند فایل مربوط به اواخر دهه 90 را که نقشه می‌سازیم بازیابی کنم… ظاهراً دوستم در حدود سال 1999 در حال ساخت نقشه “خانه من” بود. به افتخار او، من در حال تمیز کردن هستم. نقشه خود را برای انتشار و اضافه کردن برخی از ویژگی های ZDoom/UDMF برای راحتی کار اضافه کنید.”

تا آنجا که کسی می‌داند، MyHouse توسط یک کاربر انجمن Doomworld ساخته شده است که از Veddge استفاده می‌کند، نام واقعی او ممکن است استیون نلسون باشد – یا این فقط نام شخصیتی در MyHouse است که ممکن است مرده باشد یا نباشد؟ صبر کن. عجیب تر می شود.

برای چندین ماه، Veddge به ارسال اسکرین شات ها و گزارش های پیشرفت ادامه داد. با این حال، چندین مدخل رمزآمیز که در سرتاسر گفتار او منتشر شد، نشان می‌دهد که همه با این مد درست نبودند. Veddge شروع به مشکلات خواب می کند و می گوید که نقشه به معنای واقعی کلمه زندگی خود را به خود گرفته است.

با این حال، اگر برخی از مؤلفه‌های کلیدی مورد نیاز برای عبور از MyHouse پنهان باشند، چگونه Veddge می‌تواند انتظار داشته باشد که کسی آن را کامل کند؟ خوب، بحث 58 صفحه ای در انجمن Doomworld وجود دارد که در آن بازیکنان دانش خود را هنگام کشف اسرار به اشتراک می گذارند. اگرچه، بازیکنانی که سرنخ‌هایی بدون راه‌حل می‌خواهند، باید «ژورنال» همراه فایل mod را در پوشه Google Drive آن بخوانند.

برای پایان، می خواهم هشدار ودج را به بازیکنان ارائه کنم. در سند myhouse.txt (readme آن) سلب مسئولیت زیر است:

سعی نکنید تقلب کنید، در غیر این صورت در The Backrooms قرار می گیرید، با یک موجود غیرقابل کشتار در سایه که شما را مجازات می کند.

این پست‌ها ادامه یافت تا اینکه ظاهراً او حالت تمام شده را در 2 مارس 2023 به اشتراک گذاشت و سپس ناپدید شد و از آن زمان دیگر خبری از او نبود. با این حال، جامعه اطراف این مد یک موضوع کامل 58 صفحه ای ایجاد کرد زیرا بازیکنان سوراخ خرگوش یکی از عجیب ترین و وحشتناک ترین سطوح Doom 2 را که تا به حال ساخته شده بود، باز کردند.

با چند نفر از دشمنان خزنده رام کننده روبرو خواهید شد.

اگر آن را بازی می کنید، به یاد داشته باشید که MyHouse مانند یک پیاز است. این لایه‌های زیادی دارد، که هرکدام اطلاعات بیشتری را آشکار می‌کنند و در عین حال سؤالاتی در مورد لایه بعدی ایجاد می‌کنند. پیگیر باشید و پاداش خواهید گرفت. برای کسانی که بیشتر علاقه مند به دیدن بازی در عمل و یادگیری همه راه حل ها هستند، بابی پرینس (معروف به Power Pak) یک راهنما/اکسپوز عمیق ایجاد کرد که ارزش یک ساعت اجرای چهل و پنج دقیقه ای را دارد (در بالا).



منبع اگر سگ بد را بکشید، سگ خوب می میرد. ایا راه دیگری هست؟

MyHouse دارای 10 دقیقه محتوای قابل پخش توصیف شده است، اما به نظر می رسد هر کسی که این ادعا را انجام داده است، بازی را به طور کامل انجام نداده است. بدون شک، حل معماهای داخل خانه و به دست آوردن هر سه پایان بسیار بیشتر از زمان بازی اول طول می کشد.

توصیف MyHouse.wad (یا به اختصار فقط MyHouse) دشوار است. مد Doom 2 آنقدر عجیب و سورئال است که تجربه کردن آن تنها راه اجرای عدالت است. با این اوصاف، من تمام تلاشم را می‌کنم تا ایده‌ای از چیستی آن و یک نمای کلی از گیم‌پلی بدون فاش کردن رازهای زیادی به شما بدهم.

او ادعا می کند که فایل .wad (پسوند فایل mod) را روی یک فلاپی دیسک قدیمی از حدود سال 1999 دوباره کشف کرده است و نقشه از خانه دوستش الگوبرداری شده است. او می‌خواست آن را تمیز کند و ویژگی‌های جدیدتری اضافه کند، زیرا مودینگ از آن زمان تاکنون بسیار تغییر کرده است.

با این حال، به نظر می رسد MyHouse یک نقشه است – یک غیرممکن. بنابراین بازیکنانی که می‌دانند نقشه‌های Doom چگونه کار می‌کنند، بلافاصله در مورد آن احساس ناراحتی کردند. این تنها یکی از بسیاری از قوانین Doom است که مود آن را زیر پا می گذارد تا فضایی محدود ایجاد کند که بازیکن را در معرض خطر قرار دهد. چیزی در مورد آن درست نیست – درهایی که به اتاقی باز می شوند که روی یک اتاق دیگر همپوشانی دارند، اشیایی که بسته به موقعیت و جهتی که بازیکن با آن روبرو می شود ظاهر می شوند و ناپدید می شوند، و سایر جنبه های “غیر طبیعی” که نباید اتفاق بیفتند به احساس ترسناک که چیزی درست نیست

پیشروی در خانه نسبتاً ساده است – افراد بد را بکشید، اشیا و کلیدها را جمع آوری کنید تا زمانی که بتوانید قفل دروازه جلویی را باز کنید و فرار کنید. پس از خروج از سطح، بازیکنان خود را در دومین ماموریت Doom 2، “Underhalls” می یابند، که ظاهراً مینی بازی MyHouse به پایان رسیده است. پس از تکمیل Underhalls، بازیکنان به سطح بعدی – The Gauntlet – حرکت می کنند، درست است؟

اگر این به نظر کسل کننده و تکراری به نظر می رسد، اینطور نیست – یا حداقل نباید اینطور باشد. وقتی بازیکنان متوجه می‌شوند که خانه خیلی بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد وجود دارد، شروع به درک این موضوع می‌کنند که خروج راه‌حل نیست. این فقط یک شاه ماهی قرمز است تا آنها را به صورت دایره ای در حال دویدن نگه دارد.

علیرغم اندازه متوسط ​​آن، این خانه بسیار کوچکتر از آن است که تمام اتاق ها و پیچ و خم های درون آن را در خود جای دهد.

او در نوامبر 2022 گفت: “اخیراً با خوابیدن مشکل داشتم. بیشتر عمرم فقط می توانستم سرم را روی بالش بگذارم و بخوابم، اما اخیراً خودم را در رختخواب دراز کشیده ام و به تاریکی خیره شده ام.” پست، و اضافه کردن در MyHouse readme، “من سعی کردم این نقشه را حذف کنم، اما بدون هیچ ورودی از من به تغییر و تکامل ادامه می دهد.”

این ژورنال نه تنها حاوی راه‌حل‌های پنهانی از بخش‌های خاصی از بازی است که در رویاهای نویسنده فاش شده‌اند، بلکه این است که Veddge چگونه می‌خواست بازیکنان از طریق مود کار کنند. همچنین بسیار فراگیرتر است زیرا اطلاعاتی را به هم مرتبط می کند که چندین توالی و بخش از تجربه MyHouse را معنادار می کند. همچنین تصاویری وجود دارند که سرنخ هایی برای پیشرفت ارائه می دهند. با این حال، این فایل ژورنال در پوشه Google Drive پنهان است، بنابراین باید نحوه باز کردن قفل آن را بیابید. موفق باشید.

او حساب کاربری خود را در سال 2004 باز کرد و فعال بود و پیش از ناپدید شدن در سال 2006 گهگاه نظرات پیش پا افتاده مربوط به Doom را ارسال می کرد. وج سال گذشته دوباره ظاهر شد و در مورد تکمیل نقشه Doom 2 که دوست اخیراً درگذشته او توماس قبل از مرگش کار کرده بود صحبت می کرد.

در ابتدا، خانه ای که در این مود ارائه می شود، یک کپی نسبتاً معمولی از یک خانه دو طبقه اواخر دهه 90 یا اوایل دهه 2000 است، اما اولین چیزی که مردم را نسبت به این مود متمایل می کند، در همین است. نقشه‌های Doom 2 نمی‌توانند سطوح انباشته داشته باشند. یک طبقه بالا و پایین معمولاً نیاز به دو نقشه جداگانه دارد که توسط یک راه پله به هم متصل شوند.

اشتباه. این مد بازیکنان را مانند یک نسخه دیجیتالی از روز Groundhog به خانه باز می گرداند. این بار، همه چیز حتی عجیب تر از گذشته است. با این حال، مشخص می شود که دلیل اصلی بازگشت این بازیکن این است که بازیکن نتوانسته تمام معماها را حل کند. می توانید بارها و بارها از خانه خارج شوید و سطح Underhalls را دوباره پخش کنید، اما تا زمانی که تمام سرنخ ها و قطعات برای رسیدن به پایان را پیدا نکنید، در یک حلقه بی پایان از مبارزه با شیاطین و کاوش در خانه گیر کرده اید.

مطالب را در هیچ رسانه یا قالبی کپی نکنید و دوباره توزیع نکنید!
من سعی کردم این نقشه را حذف کنم، اما بدون هیچ ورودی از من به تغییر و تکامل ادامه می دهد. آنچه به عنوان ادای احترام به یک دوست از دست رفته آغاز شد، تمام زندگی من را درگیر کرد. همانطور که این نقشه فراتر از آنچه من ساخته بودم رشد کرد، دچار پارانویا و بی خوابی شدم. منو مصرف کرد اجازه نده که شما را نیز مصرف کند.
آن را حذف کنید. به من اعتبار نده سعی نکنید و با من تماس بگیرید. سعی نکنید از مطالب برای مقاصد تجاری استفاده کنید. از ترکیب مجدد، تبدیل یا ساخت بر روی مواد خودداری کنید. مهمتر از همه، این فایل اصلاح شده را توزیع نکنید
یا درغیر این صورت. من سعی کردم آن را از اینترنت دور نگه دارم، اما راه خود را آنلاین پیدا کرد. هنوز در حال تغییر است. می خواهد شما احساس غمگینی کنید. تنها. مستاصل.
نگذارید برنده شود بازیش نکن

بخونید:  Star Wars: Dark Forces and Turok 3 are next on Nightdive's remaster list