چرا مهم است: به مشتریان اغلب خدمات ابری تحت پوشش «منابع بی حد و حصر» فروخته میشود که میتوانند برای برآورده کردن نیازهای فعلی، مشابه سایر ابزارها، مقیاس شوند. Azure، مانند سایر ارائه دهندگان ابر، در چندین سال گذشته افزایش زیادی در تقاضای منابع برای پاسخگویی به نیازهای شرکت ها و کارمندان از راه دور را تجربه کرده است. متأسفانه برای مایکروسافت، برخی از مشتریان شروع به احساس اثرات این افزایش کردهاند و یاد میگیرند که ظرفیت ممکن است همیشه یک مشکل باشد.
بر اساس مقاله اخیر The Information، بیش از دوجین مرکز داده Azure، از جمله مراکز کلیدی در واشنگتن، اروپا و آسیا، در حال حاضر با ظرفیت کاهش یافته کار می کنند. این کاهش ظرفیت، که به عوامل متعددی نسبت داده میشود، میتواند منجر به ناتوانی مشتریان در استفاده از زیرساختها و خدمات مبتنی بر Azure شود که برای عملیات روزانهشان به آنها اعتماد دارند.
مایکروسافت، مانند سایر ارائه دهندگان خدمات ابری، فشار ناشی از کمبود مداوم قطعات در سراسر جهان و همچنین افزایش شدید نیازهای دورکاری در سال 2020 را احساس کرد.
ناتوانی در دستیابی به پردازندههای مورد نیاز و سایر اجزا، شرکت (و بسیاری دیگر) را در موقعیتی قرار داد که نیاز به ظرفیت بیشتر از زیرساختهای موجود آنها بود. با وجود کمبود منابع، این شرکت به بازاریابی خدمات ابری خود ادامه داد و کاربران را وارد زیرساخت قدیمی خود کرد.
مایکروسافت از آن زمان برای رفع این مشکلات با راه اندازی مراکز داده اضافی در سراسر جهان برای افزایش ظرفیت کلی تلاش کرده است. اگرچه این ایده گامی در مسیر درست به نظر می رسد، اما لزوماً مشکل آن دسته از مشتریانی را که در حال حاضر در منطقه فعلی خود با مشکلاتی مواجه هستند، حل نمی کند.
علاوه بر این توسعهها، شرکت بهطور دورهای بیانیههایی را منتشر میکند که برای رسیدگی به مشکلات جاری ظرفیت طراحی شده است، اما به طور کامل آن را تایید نمیکند. ماه گذشته Microsoft Azure به مشتریان هشدار داد که ممکن است به دلیل “رشد بی سابقه در مناطق خاص” با شکست مواجه شوند. این هشدار با راهنمایی برای عیب یابی خرابی های تخصیص ماشین مجازی همراه بود.
نمایندگان شرکت اظهار داشتند که این کمبود احتمالا تا سال 2023 در مراکز کلیدی مانند US West 2 ادامه خواهد داشت. از زمان عملیاتی شدن در سال 2007، مرکز داده ایالت واشنگتن یکی از پر استفاده ترین و در نتیجه محدودترین داده ها بوده است. مراکز در زیرساخت کلی. با توجه به Directions on Microsoft’s Wes Miller، مایکروسافت هیچ راهنمایی برای مشتریان در هنگام انتخاب بهترین منطقه و مرکز داده ارائه نمی دهد. این امر باعث میشود مشتریان به سمت نزدیکترین مرکز داده خود حرکت کنند که ممکن است در حال حاضر بیش از حد بارگذاری شده باشد. میلر این تجربه را به «سوار شدن در اتوبوسی که از قبل پر از مسافر است» تشبیه می کند.
در حالی که رویدادهای چند سال گذشته بدون شک عوامل موثری هستند، مایکروسافت به سختی می تواند آنها را به عنوان تنها دلیل مشکلات ظرفیت فعلی خود معرفی کند. مشتریان و کاربران در سرتاسر وب از اوایل سال 2017 درباره عملکرد US West 2 با صدای بلند صحبت می کردند. Walmart و Chevron، دو تا از بزرگترین مشتریان Azure، مشکلات دسترسی را نیز در سال 2019 تجربه کردند.
اعتبار تصویر: کریس مونتگومری