این تحقیق نشان داد که هیچ ارتباطی بین زمان بازی و سلامت روان ضعیف وجود ندارد، بنابراین با وجود آنچه چین فکر میکند، کاهش ساعتهایی که بچهها مجاز به بازی در هفته هستند، بعید است که آنها را بهتر کند.
این جدیدترین مطالعهای است که ادعاهایی مبنی بر اینکه بازیهای ویدیویی تأثیر مخربی بر سلامت روان افراد دارند و به طور بالقوه منجر به رفتارهای پرخاشگرانه یا خشونتآمیز میشوند را رد میکند. این نوع ادعاها پس از تیراندازی در کلمباین در بیش از 20 سال پیش، تیترهای زیادی را به خود اختصاص دادند و علیرغم مطالعاتی مانند این، در طول سال ها سرشان را بالا برده اند.
مطالعه قبلی شامل 3274 شرکتکننده بود و برای تخمین زمانهای گیمپلی با نگهداشتن خاطرات، به آنها تکیه کرد. در مطالعه به روز شده افراد بیشتری شرکت کردند، بیش از 39000، و محققان می توانستند عادات بازی را مستقیماً دنبال کنند.
طی یک دوره شش هفته ای، گیم پلی شرکت کنندگان در Animal Crossing: New Horizons، Apex Legends، Eve Online، Forza Horizon 4، Gran Turismo Sport، Outriders و The Crew 2 زیر نظر گرفته شد.
اما پرزیبلسکی در وب سایت آکسفورد اخطار مختصری ارائه کرد: «ما متوجه شدیم که واقعاً اهمیتی ندارد که گیمرها چقدر بازی کرده اند. [in terms of their sense of well-being]. این کمیت بازی نبود، بلکه کیفیت آن مهم بود… اگر احساس می کردند باید بازی کنند، احساس بدتری داشتند. اگر آنها به این دلیل بازی میکردند که آن را دوست داشتند، پس دادهها نشان نمیداد که بر سلامت روانی آنها تأثیر گذاشته است. به نظر می رسید که این یک احساس مثبت قوی به آنها می داد.”
به طور خلاصه: با این حال، مطالعه دیگری نشان داده است که انجام بازی های ویدیویی بر سلامتی افراد تأثیر نمی گذارد. این آزمایش با سایر مطالعات متفاوت بود زیرا محققان بهجای استفاده از روش معمول تکیه بر تخمینهای گزارششده توسط خود، که همیشه دقیق نیستند، مستقیماً بازی شرکتکنندگان را ردیابی کردند.
اندی پرزیبلسکی، یکی از محققان، “ما واقعاً به افزایش و کاهش بازی های ویدیویی فرصت مناسبی برای پیش بینی حالات عاطفی در رضایت از زندگی دادیم، و شواهدی برای آن پیدا نکردیم – ما شواهدی پیدا کردیم که به طور عملی قابل توجهی درست نیست.” از محققان، به گاردین گفت.
محققان مؤسسه اینترنت آکسفورد در بریتانیا این مطالعه را با همکاری هفت ناشر مختلف بازی انجام دادند که به آنها اجازه داد تا عادات بازی افرادی را که به شرکت در این مطالعه رضایت داده بودند، ردیابی کنند.
Apex Legends را تا زمانی که دوست دارید بازی کنید، بعید است که روی رفاه شما تأثیر بگذارد
از بازیکنان خواسته شد تا تجربیات خود را بر اساس دلایلی از جمله “خودمختاری”، “شایستگی” و “انگیزه درونی” گزارش کنند. این برای تعیین این بود که آیا آنها به دلایل مثبت (تفریح، معاشرت با دوستان) بازی میکنند یا دلایلی کمتر سالم (اجبار برای شکست دادن اهداف بازی).
در اواخر سال 2020، همان تیم آکسفورد گفت که تحقیقاتش نشان میدهد که بازیهای مبتنی بر شایستگی و محرک اجتماعی باعث بهبود رفاه عاطفی بازیکنان میشود. همچنین اشاره شد که شرکتکنندگانی که برای مدت طولانی بازیهای ویدیویی انجام میدهند، عموماً نسبت به کسانی که بازیهای ویدیویی را انجام نمیدهند، شادتر هستند، چیزی که یافتههای جدید با آن تناقض دارد.