خبر خوب برای هوش مصنوعی این است که محققان دریافتند استفاده از پاسخهای هوشمند باعث افزایش کارایی ارتباط، زبان احساسی مثبت و ارزیابیهای مثبت شرکای ارتباطی میشود.
این مطالعه نشان می دهد که هوش مصنوعی جایگاه خود را دارد، اما نباید به طور جهانی از آن استفاده کرد. هیچکس نمیخواهد یک مکالمه انفرادی (یا بخشی از آن) با یک دستگاه داشته باشد، زمانی که فکر میکند با یک شخص صحبت میکند، و موقعیتهای حرفهای وجود دارد که نیاز به لمس انسانی دارد، مانند نوشتن یک ایمیل انبوه در مورد تیراندازی اخیر – دانشگاه واندربیلت در تنسی چنین نامه ای را با استفاده از ChatGPT ایجاد کرد که خشم دریافت کنندگان آن را برانگیخت.
جس هوهنشتاین، محقق فوق دکتری، نویسنده اصلی مقاله، گفت: «از اینکه متوجه شدم مردم تمایل دارند شما را منفیتر ارزیابی کنند، متعجب شدم، فقط به این دلیل که گمان میکنند شما از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن متن استفاده میکنید، صرف نظر از اینکه واقعاً چنین هستید یا خیر. “این نشان دهنده سوء ظن کلی مداومی است که به نظر می رسد مردم در مورد هوش مصنوعی دارند.”
مکالمات با استفاده از پاسخ هوشمند گوگل یا ابزاری که متنهای مثبت ایجاد میکند نسبت به مکالماتی که از هوش مصنوعی استفاده نمیکنند یا با پاسخهای منفی ایجاد میشوند، شادتر و لحن احساسی مثبتتری داشتند. محققان معتقدند که این نشان دهنده مزایای هوش مصنوعی هنگام ایجاد متنی است که به جریان مثبت تری مانند ارتباطات حرفه ای نیاز دارد. اما به قیمت شخصی سازی تمام می شود.
آزمایش دوم شامل درخواست از 299 جفت شرکتکننده که بهطور تصادفی اختصاص داده شده بودند برای بحث در مورد یک موضوع خطمشی در یکی از چهار شرط بود: عدم استفاده از پاسخهای هوشمند. استفاده از پاسخ های هوشمند پیش فرض گوگل؛ استفاده از پاسخ های هوشمند در ابزار هوش مصنوعی متفاوت با لحن احساسی مثبت؛ و استفاده از آنهایی که لحن عاطفی منفی دارند.
اما اخطار این است که هر کسی که معتقد بود با کسی صحبت میکند که پاسخهایش توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است، آن شخص را کمتر همکاری میکند و احساس ارتباط کمتری با او میکند.
یک سیب زمینی داغ: شرکتها، استارتآپها و افراد روزمره در سراسر جهان با سرعت فزایندهای از هوش مصنوعی مولد استقبال میکنند. در ادامه، بسیاری از مطالبی که می خوانید احتمالاً توسط یک ماشین ایجاد شده اند، اما آیا این چیز خوبی است؟ بر اساس یک مطالعه جدید، بسیاری از مردم آن را دوست ندارند اگر فکر می کنند متن تولید شده به آنها داده می شود زیرا آنها این عمل را غیر صادقانه و غیر معتبر می دانند.
دانشگاه کرنل این مطالعه را انجام داد که شامل تقسیم گروهی از افراد آزمایشی به 219 جفت بود. به هر زوج گفته شد که در مورد یک موضوع خط مشی از طریق پیام متنی صحبت کنند و یکی از سه شرط داده شد: هر دو جفت در یک گروه می توانند از یک پلت فرم پاسخ هوشمند برای ایجاد مکالمه خود استفاده کنند. فقط یک نفر می تواند از آن استفاده کند. یا هیچ یک از شرکت کنندگان نمی توانند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. به طور متوسط، پاسخ های هوشمند 14.3 درصد از پیام های ارسال شده را تشکیل می دهند (1 از 7).
هوهنشتاین گفت: «در حالی که هوش مصنوعی میتواند به شما در نوشتن کمک کند، زبان شما را به روشهایی تغییر میدهد که ممکن است انتظارش را نداشته باشید، به ویژه با ایجاد مثبتتر به نظر رسیدن. از صدای شخصی خودت.”