موزیلا رسماً مسدودکنندههای تبلیغات را در فایرفاکس به عنوان «بهترین دوست» برای کاربرانی که مجبور به تماشای تبلیغات ناخواسته زیادی در هنگام مرور وب هستند، تبلیغ میکند. موزیلا میگوید، یک فرد متوسط «بهطور متوسط 4000 آگهی در روز میبیند» و این مقداری زیاد است. با این حال، موزیلا اخیراً با پیامی «غیرقابل رد شدن» به جمع شرکتهای ارائهدهنده تبلیغات پیوست که تلاش میکنند سرویس VPN پولی خود شرکت را تبلیغ کنند.
هفته گذشته، موزیلا شروع به نمایش تبلیغات تمام صفحه در مورد سرویس VPN خود به کاربران ناراضی فایرفاکس کرد. این کمپین تبلیغاتی با نارضایتی همگانی مواجه شد و بسیاری از نقض “مشکل، مزاحم” که در تضاد با ارزش های اصلی فرضی فایرفاکس است ابراز تاسف کردند. این تبلیغ از طریق سیستم پیام رسانی مرورگر نشان داده شد، بنابراین مسدود کردن آن با یک مسدودکننده تبلیغات سنتی مانند uBlock Origin دشوار بود.
در متن: موزیلا اغلب سعی می کند کاربران را در مورد موضع خود در برابر تبلیغات سرزده متقاعد کند و مرورگر فایرفاکس را به عنوان بهترین راه برای لذت بردن از وب تقریباً بدون آگهی تبلیغ می کند. با این حال، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به دلیل تحمیل تبلیغات خود به کاربران هر از گاهی معروف است.
علاوه بر این، تبلیغ VPN ظاهراً فایرفاکس و مرور وب را برای چندین کاربر شکست می داد. بسیاری از گزارشهای باگ ارسال شده به پلتفرم Bugzilla در ابتدا توسط توسعهدهندگان Mozilla به عنوان “حلشده” علامتگذاری شدند، زیرا آگهی طبق برنامه کار میکرد و چیزی برای اصلاح وجود نداشت. کاربران قدرتمند می توانند با تغییر در تبلیغات VPN را به طور کلی غیرفعال کنند browser.vpn_promo.enabled پیکربندی (روی مخفی about:config صفحه) به نادرست.