موزیلا برای تبلیغات VPN غیرقابل رد شدن که در فایرفاکس نشان داده شده اند عذرخواهی می کند

موزیلا رسماً مسدودکننده‌های تبلیغات را در فایرفاکس به عنوان «بهترین دوست» برای کاربرانی که مجبور به تماشای تبلیغات ناخواسته زیادی در هنگام مرور وب هستند، تبلیغ می‌کند. موزیلا می‌گوید، یک فرد متوسط ​​«به‌طور متوسط ​​4000 آگهی در روز می‌بیند» و این مقداری زیاد است. با این حال، موزیلا اخیراً با پیامی «غیرقابل رد شدن» به جمع شرکت‌های ارائه‌دهنده تبلیغات پیوست که تلاش می‌کنند سرویس VPN پولی خود شرکت را تبلیغ کنند.

هفته گذشته، موزیلا شروع به نمایش تبلیغات تمام صفحه در مورد سرویس VPN خود به کاربران ناراضی فایرفاکس کرد. این کمپین تبلیغاتی با نارضایتی همگانی مواجه شد و بسیاری از نقض “مشکل، مزاحم” که در تضاد با ارزش های اصلی فرضی فایرفاکس است ابراز تاسف کردند. این تبلیغ از طریق سیستم پیام رسانی مرورگر نشان داده شد، بنابراین مسدود کردن آن با یک مسدودکننده تبلیغات سنتی مانند uBlock Origin دشوار بود.

در متن: موزیلا اغلب سعی می کند کاربران را در مورد موضع خود در برابر تبلیغات سرزده متقاعد کند و مرورگر فایرفاکس را به عنوان بهترین راه برای لذت بردن از وب تقریباً بدون آگهی تبلیغ می کند. با این حال، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به دلیل تحمیل تبلیغات خود به کاربران هر از گاهی معروف است.

علاوه بر این، تبلیغ VPN ظاهراً فایرفاکس و مرور وب را برای چندین کاربر شکست می داد. بسیاری از گزارش‌های باگ ارسال شده به پلتفرم Bugzilla در ابتدا توسط توسعه‌دهندگان Mozilla به عنوان “حل‌شده” علامت‌گذاری شدند، زیرا آگهی طبق برنامه کار می‌کرد و چیزی برای اصلاح وجود نداشت. کاربران قدرتمند می توانند با تغییر در تبلیغات VPN را به طور کلی غیرفعال کنند browser.vpn_promo.enabled پیکربندی (روی مخفی about:config صفحه) به نادرست.

Mozilla VPN یک محصول مبتنی بر اشتراک است که برای محافظت از فعالیت کاربران آنلاین طراحی شده است، با صدها سرور در بیش از 30 کشور مختلف برای افزایش حریم خصوصی و تجربه کلی اینترنت. این سرویس یکی از سرمایه‌گذاری‌های متعدد موزیلا برای جستجوی منابع درآمد اضافی است، زیرا این شرکت هنوز تا حد زیادی به پول جستجوی Google برای تأمین مالی ارتقا و توسعه فایرفاکس متکی است.

در نهایت موزیلا تصمیم گرفت ضمن عذرخواهی از کاربران، کمپین تبلیغاتی را متوقف کند. این شرکت اکنون می‌گوید که فقط تلاش می‌کرد تا «بهترین راه‌های ارتباط با افرادی که از فایرفاکس استفاده می‌کنند را درک کند»، اما دقیقاً برعکس نتیجه مورد نظر را انجام داد. “آزمایش” ناخواسته و مزاحم به سرعت به عقب برگشت، همانطور که موزیلا قبلا چندین بار در گذشته انجام داده بود.

علاوه بر آزاردهنده بودن و معکوس بودن، شکست تبلیغات VPN نیز با یک اشکال در کد فایرفاکس تشدید شد. سیستم پیام‌رسانی مرورگر به گونه‌ای طراحی شده است که یک تبلیغ تبلیغاتی ساخته شده توسط فایرفاکس را در زمانی که تعامل کاربر به مدت 20 دقیقه بی‌صدا بوده است، نشان می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که تبلیغ VPN به دلیل خطای محاسبه زمانی به‌طور نامناسبی راه‌اندازی شده است.



منبع