دیروز تایید کرد که نتفلیکس با ابزار جدید انتقال پروفایل خود، به اشتراک گذاری رمز عبور را بیشتر سرکوب خواهد کرد، که تنها چند هفته قبل از راه اندازی لایه پشتیبانی شده از تبلیغات ارائه می شود.
نتفلیکس دو چهارم کاهش مشترکین را با فشار محتوای جدید معکوس می کند
چه اتفاقی افتاده؟ نتفلیکس دو سه ماهه متوالی کاهش تعداد مشترکین را معکوس کرده است و بیش از دو برابر تعداد مشترکان جدید پیش بینی شده بین جولای و سپتامبر را اضافه کرده است. اعتبار زیادی به گروهی از بچه های دهه 80، یک قاتل سریالی بدنام و سلطان رویاها داده می شود.
نتفلیکس همچنین به رقبایی مانند آمازون پرایم، اپل و دیزنی پلاس حمله کرد و خاطرنشان کرد که همه رقبای آن در حال ضرر دادن هستند در حالی که نتفلیکس ۵ تا ۶ میلیارد دلار سود عملیاتی سالانه ثبت کرده است.
پس از سالها فعالیت راحت بهعنوان موفقترین سرویس پخش در جهان، دهه رشد پایدار نتفلیکس در سهماهه اول به پایان رسید، زمانی که اولین کاهش مشترک خود را ثبت کرد – حدود 200,000 نفر – به دنبال افزایش گسترده کاربران در طول قرنطینههای Covid-19. .
بیشتر اعتبار زیرمجموعه های جدید متعلق به Stranger Things است. فصل چهارم بسیار مورد انتظار درام ترسناک/علمی تخیلی یکپارچهسازی با سیستمعامل، تنها دومین سریال نتفلیکس بعد از بازی Squid شد که بیش از یک میلیارد ساعت تماشا کرد.
در سه ماهه دوم نیز همین داستان بود، زمانی که تقریباً یک میلیون مشترک تصمیم به خروج گرفتند، اگرچه این رقم بهتر از دو میلیون نفری بود که نتفلیکس پیشبینی میکرد که اشتراکهای آنها را لغو کند.
اما روند در سه ماهه سوم معکوس شد. نتفلیکس انتظار داشت که نمایش های سه ماهه سوم به آن کمک کند تا میلیون کاربر از دست رفته در سه ماهه قبل را دوباره به دست آورد. این احتمالاً یکی از مواردی است که شرکت از اشتباه محاسباتی خوشحال خواهد شد: 2.4 میلیون نفر در سه ماه گذشته به این سرویس ملحق شده اند.
خبر خوبی برای زیرمجموعه های فعلی نتفلیکس وجود دارد: پخش کننده اشاره کرد که سه ماهه قوی می تواند شاهد افزایش هزینه برای محتوای جدید در سال جاری باشد. تد ساراندوس، مدیر عامل شرکت، گفت که رقم 17 میلیارد دلاری را که قبلا اعلام شده بود، “بازبینی” خواهد کرد.
موفقیت بزرگ بعدی نتفلیکس Sandman بود. اقتباس عالی از رمانهای گرافیکی نیل گیمن توانست در ده روز اول نمایش ۱۹۸ میلیون ساعت تماشا داشته باشد. اخیراً، Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story در اولین هفته کامل در دسترس بودن، به 300 میلیون ساعت رسید.
نتفلیکس در نامه ای به سهامداران نوشت: “پس از نیمه اول چالش برانگیز، ما معتقدیم که در مسیری برای تسریع مجدد رشد هستیم. نکته کلیدی این است که اعضا را خوشحال کنیم.” “به همین دلیل است که ما همیشه بر پیروزی در رقابت برای تماشای هر روز تمرکز کردهایم. وقتی سریالها و فیلمهای ما اعضای ما را هیجان زده میکنند، آنها به دوستان خود میگویند و سپس افراد بیشتری تماشا میکنند، میپیوندند و با ما میمانند.”