در متن: برای بسیاری، از جمله من، Rogue One: A Star Wars Story بهترین فیلم متعارف SW از زمان سه گانه اصلی بود. به قدری مورد استقبال قرار گرفت که نویسندگان دنباله آن را ساختند، اما هرگز وارد مرحله تولید نشد. اگرچه احتمالاً برای بهترین بود.
Rogue One: A Star Wars Story در 16 دسامبر 2016 در سینماها به نمایش درآمد. این فیلم به سرعت یک میلیارد دلار در گیشه شکست و رسماً آن را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کرد. جای تعجب نیست زیرا طرفداران و منتقدان Rogue One را بهتر از سه گانه پیش درآمدی که بیش از 10 سال قبل منتشر شده بود دوست داشتند.
بخشی از چیزی که Rogue One را بسیار عالی کرده است این است که پایان کلیشه ای هالیوود را نداشته است. حداقل برای خدمه Rogue One به نتیجه خوشایند و کمی خوشایند نرسید، اما این چیز خوبی بود. قهرمانان نتوانستند برای دریافت مدال از شاهزاده لیا خم شوند زیرا – هشدار اسپویلر – همه آنها مردند.
فداکاری آنها مستقیماً با آغاز جنگ ستارگان اپیزود چهارم: امیدی جدید و پیام لیا به اوبی وان کنوبی که “تنها امید ما” بود، گره خورد، زیرا ویدر و استورم تروپرهایش سوار کشتی او شدند. این فداکاری واقعی خدمه Rogue One را برای رساندن نقشه های ستاره مرگ به اتحاد شورشی نشان داد.
Rogue One به شکلی فوقالعاده انفجاری به پایان رسید و به نابودی ستاره مرگ در قسمت IV بازگشت و ماموریت مورد نظر خود را به دور کامل رساند. پس از آن نقطه، نیازی به گفتن بیشتر در مورد Rogue One نیست. این جنبه از فیلم به تنهایی – این که همه می میرند – یک دنباله را تا حدی که به داستان مربوط می شود، تا حد زیادی از جدول خارج می کند.
با این حال، این امر باعث نشد که گری ویتا و کریس ویتز، نویسندههای مشترک، توپ بعدی را به دور میز طوفان فکری پرتاب کنند. همانطور که توسط ScreenRant مشاهده شد، ویتا توییت کرد که او و ویتز ایده ساخت یک سریال تلویزیونی Rogue One را پس از وقایع Return of the Jedi ایجاد کردند.
ویتا میگوید: «سالها پیش من و کریس ویتز، نویسنده Rogue One، ایده جالبی برای یک برنامه تلویزیونی درباره یک تیم شورشی به سبک موساد داشتیم که جنایتکاران جنگی امپراتوری را که پس از سقوط امپراتوری فرار کرده و ناپدید شدند، شکار میکردند. “میتوانست کتاب جالبی برای R1 باشد.”
در واقع، ممکن است خنک بوده باشد – و ریگ و در نهایت تاریک مانند جهنم. چیزی شبیه تغییر نقش در جایی که شورشیان به حمله می روند و چارچوبی اخلاقی را به این سوال می رسانند: اتحاد تا کجا باید پیش رود تا آزادی خود را حفظ کند در حالی که امپراتوری در حال از هم پاشیدگی و فرار از جنگ است؟ آیا نیروهای شورشی همان کاری را که امپراتوری انجام میداد – تعقیب و کشتن یک دشمن ضعیفتر را انجام نمیدهند؟
سالها پیش، کریس ویتز، نویسنده Rogue One و من، ایده جالبی برای یک برنامه تلویزیونی در مورد یک تیم شورشی به سبک موساد داشتیم که جنایتکاران جنگی امپراتوری را که پس از سقوط امپراتوری فرار کرده و ناپدید شدند، شکار میکنند. می توانست کتاب جالبی برای R1 باشد. با این حال، ما هرگز کاری با آن انجام ندادیم.
– گری ویتا (@garywhitta) 23 نوامبر 2022
با این حال، در نهایت به دلایل متعدد هرگز آن را به دوران بارداری نرسید.
اول از همه، همانطور که قبلا ذکر شد، پایان R1 کاملاً قطعی بود. با ممانعت از حیلههای deus ex machina که باعث شد خدمه Rogue One زنده بمانند، هیچ راهی برای نوشتن دوباره شخصیتها در داستان در پایان Jedi وجود نداشت. انجام این کار بدتر از این بود که Greedo برای اولین بار در قسمت IV شلیک کند و نماینده هان سولو را به عنوان یک قاچاقچی ممنوعه در طرف اشتباه قانون خراب کرد.
صبر کن. لوکاس قبلاً این کار را کرده بود.
هنوز امکان ایجاد چیزی شبیه به R1 بدون احیای شخصیت ها وجود داشت. با این حال، ویتا و ویتز این خطر را به جان خریدند که فداکاری خدمه اصلی Rogue را تحقیر کنند. اگر به طور کامل نوشته و اجرا نمی شد، محکوم به قبر اولیه بود، که با توجه به منبع منبع، کار آسانی نبود. در نهایت، نویسندگان این ایده را کنار گذاشتند، زیرا دیزنی در حال کار بر روی The Mandalorian بود که سه سال بعد در سال 2019 برای اولین بار عرضه شد.
بهعلاوه، دیزنی قصد داشت Rogue One یک داستان یکباره از ابتدا باشد – بخشی از مجموعه مجموعهای که شامل Solo: A Star Wars Story میشد. البته، طرحهای گلچین نیز در کف ایدههای زیر پا گذاشته شد، با تصمیم دیزنی که قالب سریالهای تلویزیونی استریم راه بهتری برای درآمد مداوم است.
هر چند همه چیز خوب است. ویتا و ویتز یکی از بهترین داستانهای جنگ ستارگان را از زمان «امپراتوری پاسخ میدهد» نوشتند. چرا آن را بکشید و فقط برای یک دنباله نام را بی ارزش کنید؟ گاهی اوقات بهتر است به جای فشار دادن یک IP به ازای هر پنی که در اوج بازی خود هستید، دست از کار بکشید.