نینتندو برنامه تعمیر Joy-Con را به کشورهای اروپایی بیشتری گسترش می دهد

همراه با نکاتی برای عیب یابی مشکل قبل از تعمیر، صفحه پشتیبانی اشاره می کند که کاربران بریتانیا، سوئیس و منطقه اقتصادی اروپا اکنون می توانند بدون توجه به وضعیت گارانتی از پیشنهاد تعمیر رایگان استفاده کنند. پیش از این، کاربران تنها در صورت داشتن ضمانت نامه معتبر که 24 ماه از زمان خرید دستگاه را پوشش می دهد، می توانستند کنترلرهای خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

نینتندو در ابتدا انکار کرد که این مشکل تقصیر خود است. با این حال، نینتندو پس از شکست در مطبوعات، بررسی دقیق از سوی سازمان‌های نظارت بر مصرف‌کنندگان و دو شکایت دسته جمعی، در نهایت بابت مشکل عذرخواهی کرد و یک برنامه تعمیر محدود را آغاز کرد. پس از آن، یکی از شکایت ها منتفی شد و دادگاه کالیفرنیا دیگری را رد کرد.

نینتندو معتقد است که این مشکل ناشی از یک نقص نیست، بلکه ناشی از سایش و پارگی معمولی است. مشکل به Joy-Cons نیز محدود نمی شود. کنترلرهای PS5 DualSense سونی و Xbox Elite مایکروسافت نیز از سندروم پاسخگویی رنج می برند. من آن را با دو کنترلر DualSense تجربه کرده ام، Joy-Cons همراه با سوییچ من، و مجموعه ای از Joy-Cons شخص ثالث.



منبع

دریفت Joy-Con برای اولین بار تنها چند ماه پس از راه اندازی سوئیچ اصلی در سال 2017 ظاهر شد. مدت کوتاهی پس از گزارش های اولیه از این مشکل، به یک کابوس تمام عیار برای نینتندو تبدیل شد و این مشکل نه تنها بر روی نسل اول سوییچ بلکه بر فروش آن نیز تأثیر گذاشت. -به طور جداگانه Joy-Cons، کنترلر Switch Pro، و Switch Lite با جوی استیک های غیرقابل جابجایی یکپارچه.

بخونید:  محققان سیستم بهبود یافته‌ای را نشان می‌دهند که با استفاده از سیگنال‌های Wi-Fi، انسان‌ها را از طریق دیوارها می‌بیند

دقیقاً مشخص نیست که نینتندو چه زمانی برنامه را گسترش داده است. اولین بار توسط نینتندو لایف در 3 آوریل مشاهده شد. قبل از آن، تعمیرات رایگان فقط در ایالات متحده، کانادا، آمریکای لاتین و فرانسه در دسترس بود. همچنین زمان انقضای پیشنهاد نامشخص است. نینتندو فقط “تا اطلاع ثانوی” در صفحه پشتیبانی می گوید. اگر می خواهید از آن به عنوان یک تخمین خام استفاده کنید، این برنامه حدود چهار سال پیش در آمریکای شمالی شروع شد.

البته، این پیشنهاد با اخطارهای استاندارد همراه است. اگر محفظه واحد باز شده باشد یا قبلا توسط یک ارائه دهنده خدمات غیرمجاز تعمیر شده باشد، واجد شرایط نیست. “آسیب تصادفی” یا رانش ناشی از لوازم جانبی شخص ثالث نیز رد صلاحیت می شود. با این حال، تصور اینکه چه لوازم جانبی شخص ثالث می تواند باعث ایجاد مشکل شود یا نینتندو چگونه می تواند چنین شرایطی را ایجاد کند، دشوار است.

به طور خلاصه: نینتندو بی سر و صدا برنامه تعمیر دریفت Joy-Con رایگان خود را در سراسر اروپا گسترش داد. این تغییر اخیراً در یک صفحه پشتیبانی در مورد “سندرم پاسخگویی” – اصطلاح Nintendo برای Joy-Con drift ظاهر شد. برنامه تعمیر حدود چهار سال است که در مناطق دیگر ارائه شده است.