نینتندو همچنان با فراخوان هایی برای اصلاح دریفت Joy-Con مواجه است


در متن: نینتندو سوییچ از سال 2017 به دلیل مشکلات دریفت چوب بدنام شده است و این مشکل همچنان کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد. یک ناظر بریتانیایی درخواست‌های خود را از نینتندو برای اصلاح این وضعیت تجدید کرده است و ادعا می‌کند که خط‌مشی فعلی خدمات مشتری این شرکت کافی نیست.

گروه مصرف کننده بریتانیایی کدام؟ از نینتندو خواسته است تا اقدامات بیشتری برای حل و فصل استیک دریفت انجام دهد که همچنان کنترل‌کننده‌های Joy-Con سوییچ را آزار می‌دهد. نتایج آزمایشگاه مستقل این گروه نشان می‌دهد که یک نقص طراحی روی دسته‌های کنترل‌کننده سوئیچ تأثیر می‌گذارد. این اولین بار نیست که یک تحقیق چنین نقص هایی را کشف می کند.

Stick drift، که در آن استیک‌های آنالوگ ورودی را حتی در حالی که دریافت نمی‌کنند، شناسایی می‌کنند، در سال‌های اخیر بر کنترل‌کننده‌های کنسول‌های بازی نینتندو، سونی و مایکروسافت تأثیر گذاشته است. کدام؟ در ژوئن گزارشی منتشر کرد که در آن ادعا کرد که 40 درصد از مالکان Joy-Con در بریتانیا، دریفت چوب را تجربه کرده اند.

آزمایش اخیر این گروه نشان داد که طراحی کنترلر باعث ساییدگی و پارگی می شود و در نهایت منجر به رانش می شود. در پاسخ به این یافته ها، نینتندو ادعا کرد که تنها درصد کمی از کاربرانش گزارش کرده اند که این مشکل را تجربه کرده اند.

خواسته‌های ناظر شامل این است که این شرکت یک تحقیق مستقل در مورد Stick drift انجام دهد، تعمیرات رایگان Joy-Cons آسیب‌دیده را ارائه دهد و به کاربرانی که برای تعویض کنترلرهای خود پول پرداخت کرده‌اند غرامت بپردازد. کدام؟ تنها آخرین مورد از یک سری از گروه های مصرف کننده است که شکایت هایی در مورد معیوب استیک های آنالوگ ارائه کرده اند.

مصرف کنندگان چندین شکایت علیه نینتندو بر سر این مشکل باز کرده اند، از جمله یک دادخواست دسته جمعی. یک ناظر اتحادیه اروپا سال گذشته خواستار تحقیق در مورد جابجایی چوب شد و یکی از مراکز تعمیر Joy-Con که برون سپاری شده بود گزارش داد که دائماً تحت فشار است.

اگرچه نینتندو بیشتر گرما را برای استیک دریفت گرفته است، اما از یک نقص طراحی در تمام کنترلرهای بازی مدرن ناشی می شود. کنترلرهای ایکس باکس مایکروسافت به خاطر همین موضوع مورد شکایت قرار گرفتند و iFixit حذف یک کنترلر پلی استیشن 5 علت احتمالی رانش چوب را در تمام گیم پدها آشکار کرد.

تجزیه و تحلیل کنترلر PS5 نشان داد که شرکتی که قطعات پدهای نینتندو، سونی و مایکروسافت را تولید می کند، از بخشی برای استیک های آنالوگ با طول عمر محدود استفاده می کند. سازندگان کنسول احتمالاً آن را برای صرفه جویی در هزینه ها انتخاب کرده اند و باعث می شود که جابجایی چوب به یک مشکل دشوار برای حل تبدیل شود. iFixit پیشنهاد می کند که سازندگان چوب ها را به عنوان قطعات یکبار مصرف در نظر بگیرند و کنترل کننده هایی طراحی کنند تا به راحتی قابل تعویض باشند. از سوی دیگر، Valve از طریق یک پچ نرم افزاری، دریفت چوب را در Steam Deck خود حل کرد.



منبع