هتل ها برای مقابله با کمبود نیروی کار به اتوماسیون روی می آورند


به طور خلاصه: هتل‌ها به طور فزاینده‌ای به روبات‌ها روی می‌آورند تا مشاغلی را که قبلاً در اختیار انسان‌ها بود، پر کنند. هتل گاردن سیتی در لانگ آیلند سال گذشته روی یک جفت جاروبرقی 66 پوندی و صنعتی با قیمت حدود 30000 دلار سرمایه گذاری کرد. این مقدار در مقایسه با واکس‌های روباتی درجه یک مصرف‌کننده مانند آنهایی که از خط Roomba iRobot تولید می‌شوند، چشمگیر است، اما آنها قبلاً چندین برابر هزینه خود را پرداخت کرده‌اند.

مدیر عامل هتل گاردن سیتی، گریدی کالین، گفت که اگر هر طبقه را با یک ربات جاروبرقی بکشند، در کل یک شیفت کاری صرفه جویی می شود. این به معنای هر روز یک نفر است که می‌تواند برای انجام کارهای دیگر مجدداً منصوب شود یا در این محیط، یک کارمند کمتر مجبور به استخدام شود.

مرل آیرز، مدیر ضیافت های هتل، گفت تنها کاری که باید انجام دهند این است که کیسه های جاروبرقی را به صورت دوره ای تعویض کرده و باتری ها را شارژ نگه دارند.

صنعت مهمان‌نوازی یکی از سخت‌ترین آسیب‌ها از این همه‌گیری بود و اگرچه مسافران به هتل‌ها بازگشته‌اند، اما کارگران این کار را نکرده‌اند. طبق داده‌های وزارت کار، امروز در مقایسه با فوریه 2020 درست قبل از همه‌گیری، 350 هزار نفر کمتر در هتل‌ها کار می‌کنند.

به طور متوسط، هتل ها دستمزدها را 25 درصد افزایش داده اند و اکنون انعطاف پذیری بیشتری در مورد برنامه ریزی ارائه می دهند. با این حال، کار سخت است. در هتل گاردن سیتی، تقریباً 15 تا 20 درصد از کارمندان باز هستند. کالین که «مدت زیادی است» در کسب و کار هتلداری بوده است، گفت که هرگز چنین چیزی را ندیده است.

با پیش بینی سال 2023 شلوغ، هتل در نظر دارد چه کارهای دیگری را می توان با استفاده از روبات ها خودکار کرد.

ماجرای مشابهی در کانتری این و سوئیت ها در خارج از بالتیمور است که در آن مالکان دیپاک و دیپا پاتل به نظر نمی توانند کارمندانی برای کمک به کارکنان هتل 81 اتاقه خود پیدا کنند. قبل از کووید، داشتن حداکثر 30 نفر در لیست حقوق غیرمعمول نبود. اکنون آنها با وجود افزایش 60 درصدی دستمزدهای اولیه، تنها 14 کارمند دارند. دو دخترشان بعد از مدرسه می آیند تا کمک کنند.

دیپاک پاتل می‌گوید: «قبل از همه‌گیری، ما افراد زیادی داشتیم که از در عبور می‌کردند و درخواستی را پر می‌کردند، اما از آن زمان، هیچ‌کس را نداشتیم. “در واقع هیچ کس نمی خواهد کار کند. ما هنوز متعجب هستیم.”

Patels همچنین در حال بررسی گزینه های اتوماسیون هستند و اجاره یک ربات جاروبرقی را در نظر گرفته اند و به فکر نصب یک کیوسک چک-این با تکنولوژی بالا در جلوی در هستند.

اعتبار تصویر: Pixabay



منبع