به طور خلاصه: طبق گزارش Inside Gaming Fandom در سال 2023، تعامل با بازیهای ویدیویی در هر جمعیت، پلتفرم و ژانر اصلی در پنج سال گذشته افزایش یافته است. این نظرسنجی همچنین خاطرنشان کرد که افراد هزاره نسبت به گروههای سنی جوانتر زمان بیشتری را در هفته صرف بازی میکنند.
با پدر و مادرت بازی می کردی یا الان با بچه هایت بازی می کنی؟ می توانم به یاد بیاورم که مادرم گهگاه برای چند بار در Super Mario Bros یک کنترلر NES را برمی داشت و امتیازات خوبی را در تتریس در Game Boy کسب می کرد، اما این هرگز واقعاً یک بازی مشترک نبود. بازی های ویدیویی برای من، حداقل در آن زمان، تا حد زیادی برای سرگرمی من و دوستانم بود.
همانطور که انتظار دارید، علاقه به یک عنوان خاص نیز در بین گروه های سنی وجود دارد. گیمرهای جوانتر گزارش می دهند که بیشتر از همتایان قدیمی خود تحت تأثیر استریمرها و تبلیغات تبلیغاتی هستند. در همین حال، Millennials تمایل به خرید بازیهایی دارند که توسعه شخصیتهای خوب و داستانهای قوی را ارائه میدهند.
بازی همچنین به راهی تبدیل شده است که والدین با فرزندان خود ارتباط برقرار می کنند. در میان افراد مورد بررسی، 56 درصد از والدین گفتند که بازی یک فعالیت سرگرم کننده برای انجام با هم است و 41 درصد ابراز علاقه کردند که علاقه خود را به فرزندانشان منتقل کنند. یک سوم از والدین گفتند که معتقدند بازی مشترک به ایجاد مهارت های کار گروهی و همکاری کمک می کند، از هر چهار یک نفر گفتند که مهارت های رهبری را تقویت می کند، و 26 درصد احساس می کنند بازی مشترک درس های مهم زندگی می دهد.
از هر پنج هزاره که مورد بررسی قرار گرفتند، دو نفر گفتند که 22 ساعت یا بیشتر در هفته به بازی می گذرانند، در حالی که این رقم تنها 29 درصد از جوانان است. هزارهها همچنین تمایل دارند رایانه شخصی را بر دیگر پلتفرمهای بازی مانند کنسولها ترجیح دهند، در حالی که نسلهای جوان بیشتر به سمت بازیهای موبایلی گرایش دارند، احتمالاً به دلیل هزینههای مربوط به ورود.
اصلا چرا بازی کنیم؟ به گفته بازیکنان جوان تر، آنها هیجان تعقیب دستاوردها را دوست دارند و بازی ها را راهی برای گذراندن زمان می دانند. مخاطبان مسنتر از جنبههای کاوش و تحریک فکری که برخی از عناوین روی میز آوردهاند، لذت میبرند.