هزینه های مصرف کننده در صنعت بازی های ویدیویی در سه ماهه گذشته 13 درصد کاهش یافته است

هزینه کلی محتوای بازی های ویدیویی، از جمله فروش فیزیکی و دیجیتال، DLC ها، تراکنش های کوچک و اشتراک در کنسول ها، ابر، موبایل، رایانه های شخصی و واقعیت مجازی با 13 درصد کاهش در سه ماهه گذشته به 10.97 میلیارد دلار رسید. محتوای اشتراک تنها بخشی بود که دستاوردهای مثبتی را منتشر کرد، در حالی که هزینه بازی های موبایلی 12 درصد کاهش یافت.

این بازی مبارزه ای بیشترین موفقیت را روی پلتفرم های ایکس باکس داشت و پس از آن Elden Ring و Call of Duty: Vanguard قرار گرفتند. در پلی استیشن، Elden Ring در صدر قرار گرفت و MLB: The Show 22 نیز بهتر از MultiVersus عمل کرد. در همین حال، Xenoblade Chronicles 3 پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئیه در نینتندو سوییچ بود و Mario Kart 8 و Kirby and the Forgotten Land سه بازی برتر را تکمیل کردند.





منبع

فروش سخت افزار بازی های ویدیویی در سه ماهه گذشته نسبتا ثابت باقی ماند و تنها یک درصد در سال گذشته کاهش یافت. خانواده نینتندو سوییچ بیشترین فروش را داشته است، در حالی که پلی استیشن 5 بیشترین فروش دلاری را در این دوره داشته است. هزینه خرید لوازم جانبی بازی های ویدیویی در سه ماهه دوم 11 درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش فروش گیم پد بود.

به طور خلاصه: در سه ماهه دوم، هزینه مصرف کنندگان ایالات متحده برای محتوای بازی های ویدیویی نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش یافت و سخت افزار و لوازم جانبی به ترتیب یک و 11 امتیاز کاهش یافت. در مورد کنسول‌ها، نینتندو سوییچ بیشترین فروش را داشت، در حالی که پلی‌استیشن 5 بیشترین درآمد را داشت. در همین حال، MultiVersus از Elden Ring به عنوان پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته پیشی گرفت.

در ماه ژوئیه، MultiVersus Elden Ring را به عنوان پرفروش‌ترین بازی ویدیویی (به دلار) از سلطنت خلع کرد، علی‌رغم اینکه تنها در نوزدهم منتشر شد. MultiVersus یک بازی رایگان برای بازی است، اما ریزتراکنش‌های درون بازی همراه با Founders Packs حاوی بلیط‌های شخصیت‌ها که برای باز کردن قفل مبارزان استفاده می‌شوند، به آن کمک کردند تا درآمد بیشتری نسبت به بازی‌های پولی داشته باشند.

گزارش گروه تحقیقات بازار NPD در مورد هزینه های مصرف کننده ایالات متحده برای محتوای بازی های ویدیویی نشان می دهد که فروش سخت افزار و لوازم جانبی در سه ماهه دوم به 12.35 میلیارد دلار کاهش یافته است که کاهش 13 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. دلایل این کاهش ظاهراً شامل محدودیت‌های عرضه کنسول (عمدتاً پلی‌استیشن 5)، کاهش تعداد بازی‌های جدید، افزایش هزینه‌های زندگی، و بازگشت هزینه‌های تجربی (سفر، شرکت در رویدادهای زنده و غیره) است. با این حال، NPD اشاره می کند که هزینه های مصرف کننده هنوز بالاتر از سطح قبل از همه گیری است.