هیوندای متعهد شده است که دکمه های فیزیکی خودروهای خود را به دلایل ایمنی حفظ کند

برخی از وسایل نقلیه لوکس با نمایشگرهای لمسی و دکمه‌های لمسی نرم، همه کاره می‌شوند. مرسدس بنز 2023 EQS SUV دارای یک هایپر صفحه 56 اینچی است که تقریباً تمام داشبورد جلو را پوشش می دهد و شامل خوشه ابزار، سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر سرنشینان است.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، هیوندای کونا با دکمه های فیزیکی فراوان در کنار یک جفت نمایشگر 12.3 اینچی عرضه می شود. کنترل‌هایی برای سیستم HVAC و شماره‌گیری‌های واقعی برای حجم صدا وجود دارد، چیزی که بسیاری از رانندگان به گزینه‌های دیجیتالی خود ترجیح می‌دهند، که اغلب می‌تواند شامل پیمایش چندین منو قبل از رسیدن به عملکرد مورد نظر باشد.

لی گفت: “وقتی در حال رانندگی هستید، کنترل آن سخت است. به همین دلیل است که وقتی کلید سخت است، به راحتی می توان آن را حس کرد و حس کرد.”

سانگ یوپ لی، رئیس طراحی هیوندای، تایید کرد که این شرکت دکمه‌ها و شماره‌گیرها را در خودروهای خود در جریان عرضه نسل جدید هیوندای کونا (از طریق CarsGuide) نگه داشته است. این ممکن است به نظر برسد که غول کره ای با استفاده نکردن از آخرین فناوری داخل خودرو به پای خود شلیک می کند، اما لی می گوید این یک مشکل ایمنی است.

لی گفت: “ما در چند سال گذشته به طور قابل توجهی از دکمه های فیزیکی استفاده کرده ایم. برای من، دکمه های مربوط به ایمنی باید یک کلید سخت باشند.”

تقریباً همه عملکردهای یک وسیله نقلیه و سیستم اطلاعات سرگرمی آن از طریق صفحه نمایش و دکمه های نرم کنترل می شود، رانندگان اغلب مجبور می شوند چشم خود را از جاده بردارند تا در منوها جستجو کنند یا یک کنترل لمسی روی داشبورد پیدا کنند. پیدا کردن و تعامل با یک دکمه فیزیکی بزرگ، شماره گیری یا سوئیچ بسیار ساده تر است و معمولاً نیازی به نگاه کردن به راننده ندارد.

بخونید:  Apple M2 Review | TechSpot

وقتی صحبت از رانندگی خودکار سطح 4 به میان می‌آید، همه چیز کلید نرم‌افزاری را خواهیم داشت، اما تا آن زمان، همانطور که گفتم، وقتی صحبت از رانندگی به میان می‌آید، ایمن‌ترین کار این است که چشمانتان به جاده و دستانتان روی فرمان باشد.» لی گفت.



منبع

در متن: خودروها در طول دهه‌ها تغییر زیادی کرده‌اند، به‌ویژه وقتی صحبت از فضای داخلی پر از فناوری آن‌ها می‌شود. از آنجایی که سازندگان عجله دارند تا صفحه نمایش های لمسی بیشتر و بزرگتر را در کنار کنترل های لمسی نرم اضافه کنند، دکمه ها و صفحه های فیزیکی سنتی راه دایناسورها را طی می کنند. اما هیوندای حاضر نیست از شر این ابزار خلاص شود، حداقل تا زمانی که وسایل نقلیه آنها قابلیت های خودران کامل را نداشته باشند.

هیوندای حذف کامل دکمه‌های فیزیکی از خودروهایش را برای همیشه رد نمی‌کند، اما این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که خودروهای خودران سطح 4 بسازد که در بیشتر شرایط نیازی به تعامل انسانی ندارند. عدم نیاز به تماشای همیشگی جاده به مردم این امکان را می‌دهد که تا حد دلخواه خود با صفحه نمایش بازی کنند.