وزارت دفاع قرارداد 65 میلیون دلاری با استارتاپی امضا کرد که سوخت جت را از CO2 تولید می کند

متأسفانه، اهداف عالی این شرکت هنوز در آینده بسیار دور هستند. در حالی که قرارداد وزارت دفاع به شرکت ایر کمک می کند تا فرآیند خود را اصلاح کند و یک کارخانه تولید در مقیاس بزرگ بسازد، تولید SAF کافی برای تغذیه کل صنعت هوانوردی به بیش از یک شرکت نیاز دارد.
عارضه دیگر این است که اکثر آژانس های نظارتی محدودیت های خاصی را در استفاده از SAF حفظ می کنند.

کنستانتین گفت: «با قوانین و مقررات فعلی، محدودیت‌های ترکیبی وجود دارد که باید به آنها پایبند باشیم. “سوختی که ما ایجاد می کنیم دارای اجزایی است که نباید مخلوط شوند. ما امیدواریم که در طی چندین سال آینده، این محدودیت های ترکیب افزایش یابد و مقررات در نهایت اجازه استفاده از 100 درصد SAF را بدهد.”

شرکت ایر قبلاً برای تامین سه خطوط هوایی SAF –Boom، JetBlue و Virgin Atlantic قرارداد بسته است. بوم موافقت کرد که سالانه پنج میلیون گالن برای مدت قرارداد نامشخصی بخرد تا به جت مافوق صوت Overture خود کمک کند. JetBlue قراردادی 5 ساله برای خرید 25 میلیون گالن امضا کرد و ویرجین قول داد که 100 میلیون گالن را طی 10 سال خریداری کند.



منبع

در حال حاضر، مخلوط سوخت هواپیما فقط می تواند کمتر از 50 درصد SAF داشته باشد. با این حال، شرکت هوایی با نیروی هوایی برای آزمایش یک SAF 100 درصدی همکاری کرد که موفقیت آمیز بود. شرکت هواپیمایی هلندی KLM نیز یک SAF خالص را با سازنده موتور خود آزمایش کرد و به این نتیجه رسید که سوختن آن بی خطر است.

شرکت ایر در حال حاضر فرآیندی برای تبدیل CO2 به سوخت جت دارد و یک مقاله سفید در مورد این روش منتشر کرده است. این شرکت ادعا می کند که یک مرحله از فرآیند تقریباً 100 ساله فیشر-تروپش را حذف کرده است. این شامل ایجاد، برداشت و ذخیره CO2 از تخمیر صنعتی ذرت است. سپس از الکترولیز آب برای تولید گاز هیدروژن (H2) و اکسیژن (O2) استفاده می کند.

O2 به اتمسفر آزاد می شود و H2 با CO2 جذب شده و یک کاتالیزور به یک راکتور تغذیه می کند. واکنش شیمیایی باعث تولید اتانول، متانول، آب و پارافین می شود. تقطیر این اجزا را برای استفاده در سایر محصولات از جمله ودکا، عطر، ضدعفونی کننده دست و SAF جدا می کند.

در متن: از آنجایی که شرکت‌های بیشتری بر کاهش انتشار کربن خود تمرکز می‌کنند، یک استارت‌آپ به دنبال حذف CO2 از جو و ایجاد سوخت پایدار هوانوردی است. این شرکت در حال حاضر یک فرآیند کاری در مقیاس کوچک دارد و می‌گوید که اگر این شرکت و سایر تولیدکنندگان تولید را افزایش دهند، می‌تواند حداقل 10 درصد از انتشار کربن را کاهش دهد.

«این قراردادها اجازه می دهد [us] کنستانتین به USA Today گفت: برای تمرکز بر رشد فناوری و توسعه فناوری. هسته فناوری ما واقعاً حول محور استفاده از کربن است.

این شرکت هنوز نمی تواند در مقیاس مورد نیاز برای تأثیرگذاری بر سطح جهانی CO2 تولید کند. با این حال، گرگوری کنستانتین، مدیر عامل شرکت ایر می‌گوید که اگر شرکت ایر و دیگران بتوانند در مقیاس بزرگ بسازند و همه صنایع وابسته به سوخت به SAF تغییر دهند، می‌تواند بیش از 10 درصد از انتشار کربن را کاهش دهد.

یک استارتاپ متخصص در سوخت هوانوردی پایدار (SAF) قراردادی به ارزش 65 میلیون دلار با وزارت دفاع ایالات متحده امضا کرد تا سوخت جت از هوای رقیق تولید کند. این قرارداد به استارتاپی به نام شرکت ایر کمک می کند تا تحقیق و توسعه سیستمی را پیش ببرد که می تواند CO2 را از هوا استخراج کرده و آن را به الکل های درجه سوخت و پارافین تبدیل کند.