چرا مهم است: سازندگان خودرو به طور مداوم به دنبال راههای نوآورانه برای شارژ وسایل نقلیه الکترونیکی برای افزایش دوام و برد آنها هستند. در دسترس بودن ایستگاه های شارژ EV در حال افزایش است اما هنوز محدود است. خودروساز BMW آخرین شرکتی است که به فکر برداشت انرژی از سیستم تعلیق خودروها است.
ماه گذشته، BMW حق امتیازی را برای سیستمی ثبت کرد که به شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در هنگام رانندگی از روی موانعی مانند سرعتگیر یا چالهها کمک میکند. این فرآیند از حرکات ناگهانی چرخ به سمت بالا و پایین وسیله نقلیه هنگام رانندگی بر روی چنین اجسامی استفاده می کند.
به طور معمول، هنگامی که یک خودرو به چاله یا سرعت گیر برخورد می کند، سیستم تعلیق انرژی حاصل از حرکت عمودی چرخ را جذب می کند و سپس دمپرها آن را از بین می برند. طبق پتنت BMW، یک ژنراتور حاوی یک چرخ چرخان متصل به سیستم تعلیق میتواند انرژی جذب و آزاد کردن فنرها را ذخیره کند. CarBuzz اشاره می کند که این فرآیند می تواند یک باتری کششی ولتاژ بالا EV یا یک باتری الکتریکی 12 ولتی را شارژ کند.
این پتنت نشان نمی دهد که کدام مدل آینده ب ام و می تواند این سیستم را داشته باشد یا اینکه آیا این روش هرگز محقق خواهد شد. شرکت ها اغلب برای دستگاه هایی که هرگز به بازار نمی رسند، پتنت ثبت می کنند.
این خودروساز آلمانی تنها شرکتی نیست که به فکر شارژ خودروهای برقی با انرژی جنبشی ناشی از دست اندازها و فرورفتگی در جاده است. Gig Energy در حال توسعه سیستمی با استفاده از همان مفهوم اساسی است. وبسایت آن صرفهجویی در مصرف انرژی را برای کامیونها، ونهای تحویل، خودروها و سایر وسایل نقلیه تبلیغ میکند. آئودی همچنین سالها پیش با eROT با بازیابی انرژی از سیستمهای تعلیق بازی کرد، اما در نهایت این ایده را رها کرد.
از آنجایی که ایستگاه های شارژ EV در همه جا نیست، شرکت ها در حال بررسی روش های مختلف جایگزین هستند. در ماه ژوئن، Electreon برنامههای خود را برای یک جاده آزمایشی یک مایلی در دیترویت اعلام کرد که میتواند خودروهای الکتریکی را بهصورت بیسیم شارژ کند. یک سیستم کویل در زیر خیابان به شبکه برق متصل می شود و بسته به سرعت خودروها را شارژ می کند و برای حیوانات یا افرادی که از جاده عبور می کنند خطرناک نخواهد بود.
ایدههایی مانند جادههای شارژ بیسیم یا صرفهجویی در انرژی تعلیق میتوانند برد خودروهای الکتریکی را افزایش دهند و در مصرف انرژی صرفهجویی کنند، اما احتمالاً وسایل نقلیه را کاملاً شارژ نگه نمیدارند. ایستگاه های شارژ احتمالاً در آینده قابل پیش بینی روش اصلی برای سوخت رسانی به خودروهای برقی باقی خواهند ماند و گروه هایی مانند Electrify America در حال کار بر روی گسترش دامنه خود هستند.