به طور خلاصه: بسیاری از طرفداران Dead Space از ورود The Callisto Protocol، جانشین معنوی سریال ترسناکی که اولین بار در سال 2008 وارد شد، هیجان زده بودند. استقبال منتقدان از آن عموماً بهتر از حد متوسط بوده است، اما در Steam اینطور نیست. نسخه PC به دلیل عملکرد افتضاح خود حتی در قدرتمندترین ماشین ها مورد بررسی قرار گرفته است. توسعه دهندگان اکنون یک پچ برای رسیدگی به این مشکلات منتشر کرده اند، اگرچه همه اینها به طرز افسرده ای آشنا به نظر می رسد.
پروتکل Callisto چندین امتیاز بسیار خوب (PC Gamer) و بسیار خوب (Eurogamer) و همچنین برخی از امتیازات کاملاً متوسط (GameSpot) را دریافت کرده است. بهترین نسخه بازی – نسخه ای که هیچ مشکل عملکردی قابل توجهی ندارد – روی پلی استیشن 5 قرار دارد. دارندگان ایکس باکس و رایانه های شخصی زمان چندان خوبی را سپری نکرده اند.
علاوه بر محدود بودن عملکرد تک هستهای، نسخه رایانه شخصی مجهز به موتور 4 Unreal Engine از لکنت اصلی کامپایل شیدر رنج میبرد. این باعث میشود که برخی بازیها را غیرقابلبازی کردن نامیدهاند، که منجر به بررسی بمبگذاری در استیم میشود که 45 درصد از مردم به The Callisto Protocol امتیاز منفی دادهاند. لازم به ذکر است که همه اینها از عملکرد آن بالاتر نیست – برخی فقط خود بازی را دوست ندارند.
این استودیو روز جمعه یک پچ برای رسیدگی به لکنت رایانه شخصی منتشر کرد. Striking Distance نوشت: «پس از بهروزرسانی، ممکن است اولین باری که برنامه را اجرا میکنید، لکنت موقتی را در منوی بازی مشاهده کنید. ما در حال کار روی بهینهسازیهای بیشتر در روزهای آینده هستیم.»
ما می دانیم که برخی از کاربران با مشکلات لکنت در رایانه شخصی مواجه هستند. ما یک پچ داریم که چند ساعت دیگر برای بهبود عملکرد در دسترس خواهد بود و تعدادی به روز رسانی اضافی در راه است.
– پروتکل Callisto (@CallistoTheGame) 2 دسامبر 2022
به نظر میرسد که این وصله بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است، اگرچه تعدادی از بررسیهای اخیر Steam شکایت دارند که افت فریم همچنان این تجربه را به یک تجربه تلخ تبدیل میکند.
مشخصات رایانه شخصی پیشنهادی Callisto Protocol در بالاترین سطح قرار دارد – Intel Core i7-8700 / Ryzen 5 3600 با GTX 1070 یا Radeon RX 5700 – اما مطمئناً به اندازه A Plague Tale Requiem نیست که RTX 3070 inps را برای 60f توصیه می کند. 1080p.
در ابتدای سپتامبر، مدیر پروتکل Callisto در توییتی اعلام کرد که تیم توسعه 6 تا 7 روز در هفته به مدت 12 تا 15 ساعت در روز کار می کند. او سپس مجبور شد به دلیل اینکه به نظر می رسد فرهنگ خرد را تجلیل می کند عذرخواهی کند. این بازی یکی از نسخه های بزرگ کمیاب بود که با تاخیر مواجه نشد، اما شاید می توانست از آن استفاده کند.